کارخانه آهن اسفنجی با ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در اقلید ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 19 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی در مراسم امضای قرارداد بخش خصوصی با صنعت، معدن و تجارت فارس، برای ساخت این کارخانه گفت: کارخانه تولید آهن اسفنجی اقلید پارس در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در مدت ۳۶ ماه ساخته خواهد شد.
صالحی با بیان این که این کارخانه توان تولید هزار و ۲۰۰ تن آهن اسفنجی را به روش احیای مستقیم دارد افزود: با راه اندازی کارخانه، در کنار نقش موثرش در رونق اقتصادی کشور، زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود.


انعقاد قرارداد ساخت کارخانه تولید آهن اسفنجی در اقلیدانعقاد قرارداد ساخت کارخانه تولید آهن اسفنجی در اقلیدانعقاد قرارداد ساخت کارخانه تولید آهن اسفنجی در اقلید


مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس هم یکی از مسائل اولویت دار در اجرای این طرح را توجه ویژه به محیط زیست دانست و گفت: با امضای تفاهم نامه بین سرمایه گذاران این شرکت و شرکت آب منطقه‌ای فارس، قرار است آب مورد نیاز این واحد صنعتی از طریق پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر اقلید تامین شود.
شریفی همچنین از رایزنی با شرکت‌های دانش‌بنیان کشور برای راه اندازی نیروگاه ترکیبی بادی، خورشیدی ۵۰ مگاواتی برای تامین انرژی برق مورد نیاز این واحد صنعتی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
تولیدآهن اسفنجی یکی از پیش نیاز‌های تولید نهایی فولاد است که درکوره‌های ذوب به صورت شمش و دیگر محصولات پایین دستی به دست می‌آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار