رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز، از آغاز ثبت نام طرح تابستانی "نشاط معنوی" در بقعه متبرکه شاه داعی الی الله در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 19 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حجت‌الاسلام عمران جمشیدی  گفت: غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

او افزود: طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همچون طرح تابستانی "نشاط معنوی" که به همت مراکز اُفق بقاع متبرکه برگزار می‌شود نیز با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز با اشاره به برنامه ریزی‌های این طرح در تابستان امسال، گفت: استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب مانند ظرفیت فضای مجازی و ارتباط گیری موثر با کودکان و نوجوانان در بقاع متبرکه شاخص و از جمله حرم مطهر حضرت شاه داعی الی الله شیراز در دستور کار قرار گرفته و ثبت نام برای دانش آموزان رده سنی ۸ تا ۱۸ سال در رشته‌های عروسک بافی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش ریاضیات، قرآن و احکام، آموزش خیاطی و نقاشی از اول تیر ماه آغاز و تا چهارم تیر ادامه خواهد داشت.

جمشیدی زمان اجرای این طرح را ۶۰ روز دانست و عنوان کرد: کودکان و نوجوانان پس از نام نویسی در هر یک از رشته‌های انتخابی به مدت دو ماه از پنج تیر ماه تا پایان مردادماه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.

او محل برگزاری کلاس‌ها را آستان مقدس بقعه متبرکه شاه داعی الی الله شیراز اعلام کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی در هریک از رشته‌های انتخابی در جوار حرم مطهر حضرت سید نظام الدین محمود(ع) مشهور به شاه داعی الی الله شیراز برگزار می شود به جز دوره آموزشی خیاطی که با هماهنگی به عمل آمده در یکی از آموزشگاه‌های سطح شهر اجرا خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز با بیان اینکه این کلاس‌ها و دوره‌ها فرصت خوبی برای مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان است، گفت: دانش آموزان ضمن استفاده مناسب از اوقات فراغت خود در تابستان می توانند با فعالیت خود در این کلاس‌های آموزشی آمادگی بیشتری برای مسائل آموزشی خود در سال آینده داشته باشند.

جمشیدی تاکید کرد: طرح تابستانی نشاط معنوی دارای اردوی پایان دوره است و فراگیران در پایان مرداد ماه پس از کسب آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در اردوی یک روزه سراسری و پایان دوره استانی شرکت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار