نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اصل ۳۰ قانون اساسی، دولت موظف است آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد، اما علی رغم این اصول قانونی بیماران خاص برای درمان و دارو در عذاب هستند و خانواده ها برای آموزش فرزندان خود مجبور به پرداخت هزینه های کلان شده و هیچکس هم پاسخگو نیست.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 19 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری گفت: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی آحاد ملت باید از خدمات بیمه همگانی برخوردار بوده و دولت مکلف است از همه مردم حمایت کند.

وی ادامه داد: براساس اصل ۳۰ قانون اساسی، دولت موظف است آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد، اما علی رغم این اصول قانونی بیماران خاص برای درمان و دارو در عذاب هستند و خانواده ها برای آموزش فرزندان خود مجبور به پرداخت هزینه های کلان شده و هیچکس هم پاسخگو نیست.

این نماینده مجلس همچنین گفت: طبق اصل ۳۱ قانون اساسی داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندتر هستند به خصوص برای روستانشینان و کارگران، زمینه اجرایی شدن این اصل را فراهم کند، اما امروز داشتن مسکن برای مردم تبدیل به رویا شده در حالی که دولت باید به وظیفه اصلی خود بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار