سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر از کشف هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی ضایعات مرغ و بیش از هزار کیلوگرم روغن جامد خوراکی تاریخ گذشته در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 19 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر علیرضا شریعتی گفت: در پی بازدید‌های بهداشتی مشترک بازرسان بهداشت محیط این مرکز بهداشت و شبکه دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی، هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ضایعات مرغ شامل سر، پا و اسکلت، به دلیل غیر قابل مصرف بودن از چرخه مصرف انسانی حذف شد.
سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر ادامه داد: این محموله غیربهداشتی با همکاری شبکه دامپزشکی، برای معدوم سازی به روش بهداشتی با دستگاه لاشه سوز، به خارج از شهر منتقل و پرونده فرد متخلف برای گذراندن مراحل قانونی، به مراجع قضایی ارسال شده است.
سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر همچنین از کشف و توقیف ۱۰۷۰ کیلوگرم روغن جامد خوراکی تاریخ گذشته در بازدید کارشناسان بهداشت محیط این مرکز، در شیراز خبر داد و افزود: در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۱۴ حلب روغن جامد ۵ کیلویی گذشته از انبار یک رستوران، کشف و جمع آوری شده است.

دکتر شریعتی اضافه کرد: نمونه برداری از این محموله توقیفی انجام شده و بررسی‌های نهایی در آزمایشگاه معتمد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام می‌شود.
او، ارزش ریالی این روغن‌های جامد تاریخ گذشته را بیش از ۸۵۰ میلیون ریال، عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار