مدیرکل زندان‌های فارس گفت: با اجرای طرح اجتماعی نذر رهایی زمینه آزادی ۱۲۳ زندانی جرائم غیر عمد، در این استان فراهم شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 19 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل زندان‌های فارس در نهمین مرحله نذر رهایی آزادسازی زندانیان گفت: پارسال در راستای اهداف ستاد دیه دو مقوله در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با جدیت دنبال شد و ۱۸۳ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال با همت خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جذب شد.
اسحاق ابراهیمی افزود: ستاد دیه با استفاده از تمامی منابع از جمله گذشت شاکی، اعسار، نقدینگی زندانیان، تسهیلات بانک‌های عامل، کمک بلاعوض ستاد دیه موفق به آزادی تعداد ۴۷۴ نفر از زندانیان استان شد.
وی اضافه کرد: امسال هم با استفاده از ظرفیت‌های موجود با جذب ۶۹ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال تعداد ۶۲ نفر از زندانیان از زندان‌های استان آزاد شده است.
مدیرکل زندان‌های فارس و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یادآور شد: در ۱۸ ماه گذشته، انعقاد تفاهم نامه همکاری با استان مقدس رضوی برای آزادسازی زنان و مادران معسر زندانی منعقد شده است که مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کمک و ۷۰ میلیارد ریال اخذ گذشت از شکات انجام شده و زمینه آزادی ۴۸ زندانی زن فراهم شده است.
وی ادامه داد: باکمک بسیج مستضعفین طی ۹ مرحله با رایزنی با شکات پرونده‌ها و پیشگیری از ورود تعداد قابل توجهی از افراد بدهکار به زندان‌ها و اختصاص بسته‌های معیشتی، مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مشارکت در آزادی زندانیان معسر و ناتوان از پرداخت دین، خدمات قابل توجهی به زندانیان و خانواده‌های آنان ارائه شده است.
ابراهیمی گفت: کمک گروه‌های جهادی مشاوران حقوقی، پزشکان و دندانپزشکان، کمک ۶ میلیارد ریالی کارکنان بانک رفاه، کمک ۲۰ میلیارد ریالی خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور، کمک هیات‌های مذهبی در قالب هر هیات آزادی یک زندانی در ماه محرم و صفر یک میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته در ستاد دیه استان بوده است.
وی افزود: در پویش هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی و کمک موسسه بیرق حسینی طی دو مرحله ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جمع آوری شد و در پویش خورشید خانه با همکاری امور بانوان فرمانداری شیراز نیز مبلغ ۳ میلیارد ریال جمع آوری گردید.
ابراهیمی گفت: پویش هرمسجد آزادی یک زندانی، پویش ماه مهر با کمک دانشگاه فرهنگ و هنر در قالب راه اندازی نمایشگاه عکاسی، کمک دانشگاه آزاد اسلامی، اتاق بازرگانی فارس، دانشگاه‌های صنعتی و علوم پزشکی شیراز از دیگر کمک‌هایی است که به ستاد دیه استان شده است.
سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس هم در این جلسه از خیرین و بسیجیان به واسطه نقش آفرینی بسیار فعال در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس، قدردانی کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه نذر رهایی یک طرح شاخص و الگو در کشور است، گفت: نذر رهایی دارای آثار مثبت فرهنگی در جامعه است که کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.
سردار بوعلی ادامه داد: ۱۶ درصد از آمار آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در سطح کشور متعلق به استان فارس است.
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه در مجموع هزار و ۶۱۶ زندانی با اجرای طرح نذر رهایی از زندان آزاد شده اند، افزود: این طرح با همکاری و تلاش دادگستری، ستاد دیه، اداره کل زندان‌ها، سپاه فجر، خیران و بسیجیان استان فارس اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار