رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه برخی نهادهای مسئول به جای آنکه خدمت رسان و حمایت کننده تولید باشند نقش مطالبه گری را ایفا می‌کنند گفت: برخی مسئولان در عین حال که مشکلات واحدهای تولیدی و نیاز آنان به کمک را می‌دانند به خاطر وصول معوقات خود پیگیر توقف فعالیت واحد هستند.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 20 June 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام و السلمین کاظم موسوی در اولین کارگروه استانی اجرای تفاهم نامه قوه قضائیه و قوه مقننه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری و پزشکی گفت: قوانین در حوزه حمایت از تولید ویژه جنگ اقتصادی نیست.

وی با تأکید بر اینکه قوانین و مقررات نیاز به بازنگری دارد افزود: ما در مجموعه قضائی استان فارس در بازدیدهای متعدد و از نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی را ملاحظه کرده ایم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با گلایه از بی توجهی برخی نهادها به مصوبات ستاد تسهیل و حمایت از تولید و همچنین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری گفت: لازم است در قوانین موضوعه سر باز زدن مسئولین از این مصوبات جرم انگاری شود.

این مقام قضائی استان با بیان اینکه برخی نهادهای مسئول به جای آنکه خدمت رسان و حمایت کننده تولید باشند نقش مطالبه گری را ایفا می‌کنند گفت: برخی مسئولان در عین حال که مشکلات واحدهای تولیدی و نیاز آنان به کمک را می‌دانند به خاطر وصول معوقات خود پیگیر توقف فعالیت واحد هستند.

وی با انتقاد از این نگاه و طرح این سوال که واحد تولیدی غیر فعال چگونه باید بدهی بانکی و حق بیمه معوق مانده خود را پرداخت کند گفت: حمایت از تولید و امداد به صنعت گران وظیفه همه سازمان‌ها نهادهاست.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با تأکید بر اینکه تحقق شعار سال وظیفه مسئولان است و عملکرد همه ما زیر ذره بین خواهد بود و از ما باز خواست خواهد شد افزود: در شرایط سخت کنونی نباید وقت و انرژی برای اصلاح دیدگاه مسئولان بگذاریم چرا که منویات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و تعیین رویکردها سیاست‌های کلان برای همه مسئولان فصل الخطاب خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دادگستری استان فارس در حمایت از تولید پرداخت و بیان داشت: برخورد سخت گیرانه و جدی ما با فساد و قاچاق به عنوان موضوعات مخرب و آسیب زننده به تولید یکی از موضوعات اولویت دار در مجموعه قضائی است و این موضوع همچنان که با جدیت در سال‌های گذشته مورد توجه بود امسال نیز با حساسیت پیگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس به رفع کردن موانع از مسیر تولید ۱۸۹ واحد صنعتی تولیدی توسط دادگستری استان در سال گذشته اشاره کرد و خاطر نشان ساخت؛ در این میان ۵۲ واحد که توسط بانک‌ها تملک شده بودند شناسایی و اقدامات حقوقی جهت بازگشت آنان به چرخه تولید فراهم گردید.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی از تمرکز امسال دادگستری بر واحدهای راکد و نیمه راکد استان و امداد رسانی قضائی به آنان خبر داد و اظهار داشت؛ اختصاص ۴ قاضی ارشد به پیگیری امورات تولیدی استان و همچنین فعالیت شبانه روزی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری حکایت از اراده دادگستری در این حوزه دارد.

گفتنی است در این نشست که با حضور جمعی از مسئولان قضائی، اجرایی و اعضا کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی برگزار شد مسئولان مشکلات تولید کنندگان استان را استماع و به پرسش پاسخ با فعالان اقتصادی استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار