مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با بیان اینکه نوع رقم انگور این تاکستان ترکمن 4 است و نوع نژاد و شرایط اقلیمی در میزان باردهی درخت موثر است، تصریح کرد: از شش هزار نهال تاکستان مذکور، سه هزار نهال یک ساله به باردهی می رسد و انتظار می رود 48 تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 20 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: ایرج دهقانی با اشاره به اینکه پایه های بتنی داربست توسط باغدار تولید می شود، گفت: داربستی کردن این باغ هشت میلیارد ریال هزینه داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نوع رقم انگور این تاکستان ترکمن 4 است و نوع نژاد و شرایط اقلیمی در میزان باردهی درخت موثر است، تصریح کرد: از شش هزار نهال تاکستان مذکور، سه هزار نهال یک ساله به باردهی می رسد و انتظار می رود 48 تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی؛ افزایش کیفی و کمی محصول، کاهش خسارت سرمازدگی، تسهیل روند مبارزه با آفات و بیماری ها و کاهش هزینه های کارگری را از مزایای داربستی کردن باغ انگور برشمرد.

دهقانی آبیاری قطره ای را یکی از بهترین روش های آبیاری انگور عنوان کرد و افزود: با اجرای آبیاری قطره ای در این باغ راندمان آب افزایش ده برابری داشته به طوری که میزان مصرف آب از شش لیتر بر ثانیه به 0.6 لیتر در ثانیه رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه اظهار کرد: با روش های مکانیزه می توان هزینه های تولید و ضایعات را کاهش داد و ارزش افزوده را بالا برد.

سطح تاکستان های شهرستان 18.5 هکتار است که 2 رقم یاقوتی و عسکری بخش عمده ی آن را به اختصاص داده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار