کمبود آب در جنوب فارس به معضلی تبدیل شده است که حالا دو شهرستان لامرد و مهر با این کمبود دست و پنجه نرم می کنند و مردم نخل صفا هم به این معضل اعتراض کرده اند، از طرفی طرح‌های محرم هم محرومیت آن را جبران نکرده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 20 June 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: فرماندار لامرد با اشاره به کمبود آب به عنوان یک معضل اساسی در جنوب فارس اظهار داشت: معضل کمبود آب در جنوب فارس یک مسئله اساسی است که بارها در این خصوص پیگیری های لازم را انجام داده‌ایم، در حال حاضر کمبود آبی که در شهرستان لامرد و همجوار آن وجود داشت قرار بود با اجرای طرح محرم حل شود.

وی افزود: میزان سهمیه ای که از این طرح در اختیار ما قرار گرفته است 50 درصد است که جوابگو نیست.

اسماعیل رستگار افزود: برای حل مشکلات آبرسانی نشست های چندجانبه و مختلفی با فرماندار مهر و نیز رؤسای آبفای هر دو شهرستان داشتیم، نشستی را نیز با سرهنگ قزل سفلی رئیس بسیج سازندگی استان تشکیل دادیم و در حال رایزنی هستیم که مشکل کمبود آب به زودی از طریق طرح مصلحت اجتماعی مرتفع گردد.

وی با اشاره به آبرسانی به مناطق کم آب از طریق تانکرهای آبرسانی بیان داشت: در حال حاضر با استفاده از تانکرهای آبرسانی درصدد حل مشکلات کمبود آب در محلات لامرد و هم مناطق کم آب شهرستان مهر هستیم و امیدواریم طی چند روز آینده مشکل کم آبی ب طور اساسی حل شود.

رستگار افزود: همچنین برای حل مشکل اب در لامرد و بخش مرکزی دو چاه از آن مجموعه چاه های آبفایی که از مدار خارج شده بود را وارد مدار کردیم، در چاهورز و خیرگو هم چنین تدبیری را انجام دادیم تا مشکل کم آبی حل شود.

فرماندار لامرد با اشاره به مسافت بسیاری که در انتقال آب به لامرد وجود دارد گفت: مشکل عمده ای که در آبرسانی به جنوب فارس وجود دارد مسافت زیادی ست که در خط انتقال آب وجود دارد، انتقال آب از سد کوثر تا لامرد مسافتی ۶۰۰ کیلومتری را دارد و کمبود آب را ایجاد کرده است.

اسماعیل رستگار در خصوص اعتراض مردم نخل صفا در خصوص معضل کم آبی بیان داشت: نشستی با شورا و دهیار و معتمدین برگزار و قرار شد میزان آبی که مورد نیازشان است فعلا به صورت موقت از طریق چاه های همجوار تامین شود ولی باز هم کمبود آب امری محرز و معضل اساسی است.

فرماندار لامرد درباره انتقال آب از خلیج فارس به لامرد اظهار داشت: همراه با نماینده مردم لامرد در مجلس و فرماندار شهرستان مهر نشستی را با مسؤولین مرتبط انجام دادیم که قرار شد ظرف دو ماه آینده کار شبکه گذاری انجام شود و قرار است نشستی را هم با مالکانی که اراضی شان در این مسیر قرار می گیرد نشستی داشته باشیم تا مشکلات آبرسانی برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار