یزدانبخش با اشاره به اینکه بطور میانگین ممکن است هر روز حدود ۸۰ نانوایی در شیراز تعطیل باشد،گفت: هر نانوایی در ماه ۳ روز تعطیلی دارد که در طول ماه تقسیم شده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 21 June 2022

محمدامین یزدانبخش افزود: ساعت کاری نانوایی‌های این شهر ۶ و نیم الی ۸ صبح، ۱۰ تا ۱۳ و نیم بعد از ظهر و ۱۷ تا ۲۱ است که ممکن است نسبت به موقعیت مکانی هر نانوایی نیز ۳۰ دقیقه متفاوت باشد.
وی اضافه کرد: در بنرهایی که در روزهای اخیر مقابل نانوایی‌های شیراز نصب شده ساعت کاری دقیق و روزهای تعطیلی هر نانوایی درج شده است و تا پایان هفته جاری نیز این اقدام بطور کامل انجام خواهد شد.

سهمیه آرد هیچ نانوایی کاهش نیافته است
بازرس اتحادیه نانوایان شیراز با بیان اینکه سهمیه آرد هیچ نانوایی در این کلانشهر کاهش پیدا نکرده است، ادامه داد: از حوالی نیمه اردیبهشت امسال ازدحام زیادی برای خرید نان مقابل اغلب نانوایی‌های شیراز ایجاد شده بود که به همین دلیل برای تامین نیاز مردم فعالیت نانوایی ها حتی در روزهای تعطیلی نیز تا پایان اردیبهشت ماه گذشته ادامه داشت.

هر نانوایی، تنها سه روز تعطیلی در ماه دارد
یزدانبخش با اشاره به اینکه بطور میانگین ممکن است هر روز حدود ۸۰ نانوایی در شیراز تعطیل باشد،گفت: هر نانوایی در ماه ۳ روز تعطیلی دارد که در طول ماه تقسیم شده است.

رسیدگی به گزارش‌های مردمی درباره کاهش فعالیت برخی نانوایی‌ها
بازرس اتحادیه نانوایان شیراز در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه بعضی نانوایی ها در شیراز ۲ و یا حتی ۳ نوع نان تولید می‌کنند،گفت: در پی برخی گزارش‌های مردمی درباره کاهش عملکرد بعضی نانوایی‌ها سریعا بازرسی از آن واحد انجام شده است.
یزدانبخش افزود: استفاده از کارتخوان های جدید عرضه نان در شیراز هنوز اجباری نشده اما نحوه استفاده از این دستگاه‌ها برای همه کارکنان نانوایی های این شهر آموزش داده شده است.
او بیان کرد: تیم‌های مشترک متشکل از اصناف،صنعت و معدن و فرمانداری شیراز تشکیل و بر روند فعالیت نانوایی‌ها در شیراز نظارت می کنند.
بازرس اتحادیه نانوایان شیراز تاکید کرد: قیمت آرد توزیعی میان نانوایی‌های سنتی شیراز همانند گذشته است وهیچ افزایشی نداشته است.

تخلف‌ها را گزارش دهید
شلوغی صف‌های و کاهش مدت زمان فعالیت بعضی نانوایی‌ها در روزهای گذشته گلایه برخی شهروندان شیرازی را به دنبال داشته است.
کاهش ساعت کاری بعضی نانوایی‌ها، فرآیند طولانی تر استفاده از کارتخوان‌های جدید عرضه نان و افزایش قیمت نان صنعتی و سوق پیدا کردن مردم به استفاده از نان سنتی ازجمله دلایل ایجاد صف های طولانی مقابل نانوایی ها عنوان شده است.
لطف الله شیبانی فرماندار شیراز گفت نان را حق الناس مردم و نظارت مردمی را راهکاری برای ساماندهی وضعیت این حوزه دانست و از شهروندان درخواست کرد که هر نوع تخلفی در تعطیلی خودسرانه و یا کاهش زمان فعالیت نانوایی ها را به سامانه ۱۲۴ صمت و یا تعزیرات حکومتی و یا شماره ۳۲۱۳۷ فرمانداری شیراز گزارش کنند.



برچسب ها: تعطیلی ، نانوایی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار