رییس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که با دستگاه اسکیمر بیش از ۲۶۰ کارت بانکی شهروندان را کپی کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 22 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز و خالی شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه از تمامی شکات پرونده و اشتراک گیری ریز تراکنش‌های حساب‌های بانکی آنان مشخص شد که تمامی این افراد پس از پرداخت هزینه پارکینگ خودرو خود در یکی از محلات شیراز اقدام نموده بودند که متهم با استفاده از دستگاه اسکیمر، اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی آن‌ها و در نهایت سرقت از حساب شهروندان نموده بود که با اقدامات فنی فرد مورد نظر شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف و بیان کرد که پس از اینکه رانندگان کارت‌های عابر بانک خودشان را جهت پرداخت هزینه پارکینگ به او ارائه می‌دادند، وی علاوه بر کسر مبلغ پارکینگ، اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی آن‌ها با دستگاه اسکیمر می‌نموده است و توانسته مبلغ ۵ میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت نماید.
این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: به هنگام خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان دارند نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.
سرهنگ سلیمانی یاد آور شد: تغییر دوره‌ای رمز یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان سایبری است.
رئیس پلیس فتا استان فارس از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار