سالاری با اشاره به جریمه 33 میلیارد ریالی قاچاقچیان دام در طی این مدت، افزود: بالا بودن قیمت گوشت در آن سوی مرزها و عدم جبران هزینه‌های دامدار موجب شده تا علی رقم اعمال مجازات ای سنگین برای پرونده های این حوزه ، عده ای ریسک و خطر قاچاق را به جان بخرند و به قصد سودآوری هزینه‌های سنگینی را به اقتصاد کشور تحمیل کنند.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 25 June 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: غلامرضا سالاری اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز ، بعنوان یکی از اتفاقات مهم در سال های اخیر، بازار کالاهای اساسی را تحت تاثیر خود قرار داده است و متاسفانه بازار دام نیز متاثر از این موضوع بوده و قاچاق دامن‌گیر آن شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس ادامه داد: در سال جاری به 143 پرونده قاچاق دام در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده که افزایش حدود 17 درصدی تعداد پرونده ها به نسبت مشابه سال گذشته حاکی از گسیل محموله های دام جهت قاچاق به خارج از کشور به تبع افزایش قیمت آن در داخل است.

سالاری با اشاره به جریمه 33 میلیارد ریالی قاچاقچیان دام در طی این مدت، افزود: بالا بودن قیمت گوشت در آن سوی مرزها و عدم جبران هزینه‌های دامدار موجب شده تا علی رقم اعمال مجازات سنگین برای پرونده های این حوزه ، عده ای ریسک و خطر قاچاق را به جان بخرند و به قصد سودآوری هزینه‌های سنگینی را به اقتصاد کشور تحمیل کنند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس تبعات قاچاق دام به خصوص دام مولد به خارج از کشور را یادآور شد و اضافه کرد: با هماهنگی دستگاه‌های متولی در استان اقدامات خوبی در این رابطه انجام شده که تا حدودی عرصه را بر قاچاقچیان دام تنگ کرده ولیکن مقابله با اساس این موضوع، از ابعاد گوناگون قابل بحث و بررسی است که اتخاذ سیاست‌های صحیح پیشگیرانه را از جانب دستگاه‌های متولی می طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار