استاندار فارس با دستگاه‌های متولی نیز اتمام حجت کرد و گفت: باید تا پایان تیرماه تکلیف خانه‌های مسافر مشخص و از ابتدای مردادماه با خانه مسافران بدون مجوز برخورد شود چون بعضا تبدیل به مکانی برای هنجارشکنی شده و مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 25 June 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدهادی ایمانیه ظهر امروز در دومین شورای عالی گردشگری استان فارس با اشاره به شروع فصل تابستان و افزایش سفرها به این استان اظهار داشت: مراکز اقامتی و تفریحی استان فارس باید پیش از ورود گسترده مسافران ساماندهی شود که یکی از آنها خانه‌مسافرها است.

وی با بیان اینکه عدم نظم و ساماندهی این مراکز اقامتی سبب مشکلاتی در جامعه شده است، از دستگاه‌های متولی به ویژه نیروی انتظامی درخواست کرد در این زمینه بدون اغماض برخورد کنند چراکه گاه این مراکز عاملی برای نشر رفتارهای خلاف اخلاق و شرع شده‌اند.

استاندار فارس با دستگاه‌های متولی نیز اتمام حجت کرد و گفت: باید تا پایان تیرماه تکلیف خانه‌های مسافر مشخص و از ابتدای مردادماه با خانه مسافران بدون مجوز برخورد شود چون بعضا تبدیل به مکانی برای هنجارشکنی شده و مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است.

ایمانیه با تاکید بر اینکه اصل ساماندهی خانه مسافران است که باید مورد توجه باشد اینکه زیر مجموعه چه دستگاهی قرار بگیرد، مهم نیست عنوان کرد: در این ساماندهی و نظم دادن نباید نان کسی بریده شود بنا نیست محل درآمد افراد قطع شود بلکه بنا بر ساماندهی آن است.

وی درباره گزارش ارائه شده درباره گردشگری سلامت نیز گفت: بنا بود که تا آخر خرداد تعداد بیماران پذیرش شده از همه استان‌ها بیشتر شود، تاکنون تلاش خوب بوده ولی نباید سرد شوید و همین روند ادامه دهید تا هدف محقق گردد.

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از اشتغال موثر فرهنگی و اجتماعی که در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، گردشگری سلامت است افزود: باید هنر امروز خود را به دنیا نشان دهیم چون بناهای تاریخی و میراثی مثل تخت جمشید هنر گذشتگان است.

ایمانیه خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: اگر می‌خواهید آبروی شیراز حفظ شود در برخورد با متخلفان این حوزه کوتاه نیایید و با همکاری نظام پزشکی برخورد با تخلفات با جدیت انجام گیرد.

وی همچنین با تاکید بر استخدام فارغ‌التحصیلان رشته‌های هتلداری با همکاری دانشگاه و جامعه هتلداران عنوان کرد: بومی سازی رشته هتلداری باید مدنظر باشد حتی اگر تعارضی با کشور دارد باید تغییر کند چون اگر پیشنهادات جدید و کاربردی داشته باشیم حتما در سطح ملی نیز استقبال می‌شود قرار نیست همیشه از تهران برای استان‌ها تصمیم‌گیری شود.

 

استاندار فارس همچنین تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی نیازمند یک برنامه‌ریزی عدد و رقمی هستیم، باید برنامه حفظ و نگهداری رشته‌های صنایع دستی مشخص و برنامه برای 80 رشته تهیه شود تا هم حفاظت از رشته‌ها و هم گسترش آنها محقق شود.

ایمانیه با بیان اینکه ارزش ریالی کار در صنایع دستی باید دقیق مشخص شود اینکه ارزش اقتصادی هر رشته چقدر است و طی یک برنامه ارزش ریالی داخلی و خارجی آن افزایش یابد، اظهار داشت: در عرصه صنایع دستی آموزش و همکاری با دانشگاه انجام‌ گیرد.

وی با بیان اینکه باید روزانه نمایشگاه صنایع دستی در نقاط استان از همه رشته‌ها برگزار شود چون سبب ایجاد انگیزه می‌شود، عنوان کرد: شهرداری شیراز جلودار شود و یک کارگاه وسیع برای صنایع دستی و آموزش صنایع دستی اختصاص دهد.

انتهای پیام/424

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار