بهبود نسبی شرایط جامعه نباید سبب غفلت از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود موضوعی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرده و خبر از زرد شدن وضعیت ۴ شهرستان استان داده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 26 June 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بیش از یک ماه است که استان فارس هیچ موردی از فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشته است و آبی بودن وضعیت تقریبا تمامی استان در روزهای گذشته این موضوع را القا کرده که کرونا تمام شده است.

عدم اهتمام مردم و شهروندان به زدن ماسک حتی در مکان‌های سربسته از مواردی است که این روزها زیاد به چشم می‌خورد در حالی که بهبود شرایط جامعه نباید سبب غفلت از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود موضوعی که سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز مطرح کرده و خبر از زرد شدن وضعیت 4 شهرستان استان داده است.

به گفته وی وضعیت کرونا در شهرستان‌های ارسنجان، سرچهان، خرامه و اوز در استان فارس زرد شده است که افزایش شهرهای دارای وضعیت زرد در استان فارس به نسبت هفته گذشته به منزله ضرورت تداوم پای‌بندی مردم استان به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناسایی روزانه موارد ابتلا در استان و بستری افراد دارای علائم کرونا را نشان دهنده گردش این ویروس در جامعه دانست و ضمن اعلام این نکته که کرونا هنوز تمام نشده است از مردم خواست تا همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در حفظ سلامت خود و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری بکوشند.

در روزهای اخیر نیز اسماعیل محبی‌پور، معاون استاندار فارس و جانشین وی در ستاد بیماری کرونا نسبت به عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رواج سهل‌انگاری نسبت به این موضوع انتقاد کرد.

وی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان این موضوع را طرح کرد از حاضران درخواست کرد همچنان ماسک بزنند چراکه کرونا ادامه دارد و باید دستورالعمل‌ها رعایت شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد بیماری کرونا از همه مسئولان و دستگاه‌ها درخواست کرد که نسبت به این امر حساس باشند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در زیرمجموعه خود رعایت کنند.

در ادامه این جریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز معتقد است که هرچند با هوشمندی مردم استان فارس، موفقیت‌های خوبی در زمینه واکسیناسیون دزهای نخست تا سوم در استان به دست آمده است اما افرادی که هنوز دزهای تکمیلی واکسن را دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

حسینی از افراد بالای 70 سال و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی که چهار ماه از مرحله سوم واکسیناسیون آنان گذشته است، درخواست کرد به عنوان گروه‌های دارای اولویت برای دریافت مرحله چهارم واکسن مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از از آمادگی پایگاه‌های واکسیناسیون استان برای تزریق دزهای نخست تا چهارم واکسن، بر اساس برنامه اعلام شده به صورت روزانه خبر داد.

همچنین براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و 158 هزار و 391 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 629 هزار و 290 بیمار مثبت شناسایی شده است.

بر این اساس از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 767 هزار و 912 تست تشخیصی مولکولی بوده که 517 هزار و 951 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 390 هزار و 479 مورد تست سریع انجام شده و 111 هزار و 339 بیمار مثبت شناسایی شده است.

 

برچسب ها: کرونا ، شهرهای زرد ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار