رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه استان فارس در بخش کشاورزی قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی بالایی دارد، تصریح کرد: این بخش در اقتصاد فارس نقش بارز و برجسته دارد به عبارت دیگر اگر حال و روز بخش کشاورزی استان خوب باشد سایر بخش‌های اقتصادی استان نیز هم تقریباً حال و روز خوبی خواهند داشت از این رو نیاز است همه مسئولین در سایر رده‌های اجرایی، قضائی، امنیتی و تحقیقاتی از این بخش حمایت کنند تا فضای کسب و کار در این حوزه اقتصادی، تسهیل، روان و مهیا باشد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 26 June 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: مجتبی دهقان پور صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی «توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان فارس» که با حضور فرمانداران این استان برگزار شد، ابراز کرد: نیازهای بخش اجرا توسط تولیدکنندگان، فرمانداران، مدیران جهاد کشاورزی و سایر فعالان این بخش احصا، با سیاست‌های توسعه بخش کشاورزی همسو و در راستای رفع نیازها، برنامه ریزی های توسعه‌ای دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در بخش کشاورزی قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی بالایی دارد، تصریح کرد: این بخش در اقتصاد فارس نقش بارز و برجسته دارد به عبارت دیگر اگر حال و روز بخش کشاورزی استان خوب باشد سایر بخش‌های اقتصادی استان نیز هم تقریباً حال و روز خوبی خواهند داشت از این رو نیاز است همه مسئولین در سایر رده‌های اجرایی، قضائی، امنیتی و تحقیقاتی از این بخش حمایت کنند تا فضای کسب و کار در این حوزه اقتصادی، تسهیل، روان و مهیا باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه نقش بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی حدود ۱۳ درصد و سهم سرمایه گذاری در این بخش حدود ۵ درصد است، اظهار کرد: به عنوان مسئول بخش کشاورزی در استان، دست سرمایه‌گذار را می بوسم.

حفظ تولیدات در فارس، علی رغم کاهش ۳۱ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه در چند سال گذشته و خرید ۳۶۴ هزارتن گندم تاکنون، از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به آن اشاره کرد و افزود: از اهتمام جدی کشاورزان و کارشناسان در امر تولید، اداره کل غله در خرید و همکاری نیروی انتظامی، سپاه و دستگاه قضائی در جلوگیری از خروج و قاچاق این کالای اساسی تقدیر و تشکر می‌نمایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه گرانی با گران فروشی دو مقوله جدا است و رویکرد ما مبارزه با گران فروشی است، تصریح کرد: همکارانی در حوزه نظارت بر کالاهای اساسی فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن با دریافت شکایت‌های مردمی با همکاری دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات با گران فروشی برخورد جدی می‌شود.

دهقان پور به تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای دام، طیور و آبزیان در راستای مردمی سازی یارانه نیز گریزی زد و گفت: استان فارس رتبه اول در ثبت نام و پرداخت این تسهیلات در کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های این سازمان تعریف چند مگا پروژه است، گفت: تسهیلات ارزان قیمتی برای ساخت کارخانه سموم بر پایه تکنیکال پرداخت شده است این کارخانه به تولید سموم با کیفیت در جنوب استان کمک می‌کند و حتی می‌تواند به عنوان یک صادر کننده در خاورمیانه باشد.

به گفته وی؛ در راستای افزایش ظرفیت انباری و سردخانه‌ای، تسهیلاتی به سرمایه گذاران اختصاص داده شده است. دهقان پور افزود: به منظور افزایش بهره وری تولید، مرکز کشت بافت در جنوب کشور در شهرستان جهرم در نظر گرفته شده است و بعدها برای سایر گونه‌های گیاهی نیز اقدام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار