معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای فارس گفت:محدودیت صنایع امسال نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود و در شهرک‌های صنعتی به نحوی تنظیم شده تا کمترین میزان محدودیت را داشته و تولید خود را داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 26 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهندس محمد حبیب آگهی معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای فارس روز یکشنبه در این نشست ، برخی از روش های کاهش مصرف برق در صنعت سیمان را برشمرد و اظهار داشت : برنامه ریزی برای انجام تعمیرات و کاهش بار با هدف امکان کاهش مصرف برق در پیک بار و انتقال بخش عمده مصرف به نوبت کار سوم از جمله این راهکارها است که اجرای آن به مدیران صنایع سیمان توصیه شده است .
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای فارس در ادامه با بیان اینکه فعالان حوزه صنعت بیش از هر زمان دیگری نگران مواجهه زودهنگام با کمبود برق هستند افزود: با اعطای مشوق‌هایی از سوی وزارت نیرو و مدیریت شبکه به صنایع سیمان و صنایع پرمصرف برق به نظر می رسد که این پیشنهادات مورد استقبال قرار گیرد و کاهش ۵۰ درصدی در مصرف برق صنایع سیمان محقق گردد.

حبیب آگهی در ادامه اظهار داشت : سهمیه مصرف برق صنایع فولادی و سیمانی بر اساس هماهنگی انجام شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو تا ۱۰ تیرماه از ساعت ۲۴ تا هشت صبح روز بعد بدون محدودیت است.

وی افزود: همزمان با بالا رفتن دمای هوا روند مصرف برق در کشور رو به افزایش گذاشته است و بر همین اساس وزارت نیرو با هدف بهینه‌سازی و کاهش مصرف اقدام‌هایی را در دستور کار قرار داد.

او گفت: بیشتر این اقدامات تشویق‌ محور بود تا مشترکان در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی ترغیب به بهینه مصرف کردن شوند. برخی اقدام‌ها در بخش صنعت نیز مدیریت مصرف برای صنایع انرژی بر در ساعت‌های اوج بار شبکه بود تا از این راه امکان تامین برق پایدار برای سایر مشترکان و نیز تداوم فعالیت تولیدی صنایع فراهم شود.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه تدوین شده تا واحدهای صنعتی و صنایع سیمان با کمترین محدودیت به فعالیت خود ادامه دهند.

این مقام مسئول یادآور شد: برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف تدوین شده در بخش صنعت با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده، برنامه تعطیلات و تعمیرات صنایع از نظم و انسجام در تابستان متناسب با نیازهای صنعت برق برخوردار خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای فارس گفت:محدودیت صنایع امسال نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود و در شهرک‌های صنعتی به نحوی تنظیم شده تا کمترین میزان محدودیت را داشته و تولید خود را داشته باشند.

مدیران صنایع سیمان هم با تاکید بر اینکه همراه و همگام با برنامه ریزی های انجام شده برای کاهش مصرف برق همراهی خواهند کرد ، با قدردانی از کارکردهای مدیران برق فارس خواستار مشارکت و همراهی برای عبور بهتر از تابستان پرمصرف پیش رو شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار