رئیس سازمان صمت فارس گفت: واحد‌های صنعتی و سرمایه گذران فارس راغب هستند تا در کشور تاجیکستان سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 27 June 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز به همراه هیأت تجاری دولت تاجیکستان گفت: از طریق سازمان صمت استان و در راستای میزان صادرات واحد‌های تولیدی استان به خصوص کشور‌های اورآسیا پیگیری‌هایی انجام شد و متوجه شدیم هیات عالی رتبه صنعتی به کشور سفر کرده اند.

ایزدی با بیان اینکه قائم مقام وزیر صنعت و تکنولوژی‌های نو کشور تاجیکستان و سه معاون وزیر دیگر در حوزه‌های انرژی این هیات را به استان فارس دعوت کردیم، ابراز کرد: این هیئت از واحد‌های تولیدی استان فارس بازدید کردند و از ظرفیت‌های استان از نزدیک آشنا شدند.

او گفت: هدف دعوت از این هیات تجاری ارائه توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های صادرات و بخش‌های مختلف بود تا بتوانیم رونق خوبی را در بخش صادرات داشته باشیم.

به گفته ایزدی همچنین در بحث ایجاد کارخانه در کشور تاجیکستان هم صحبت‌هایی شده است و واحد‌های صنعتی و سرمایه گذران فارس راغب هستند تا در کشور تاجیکستان سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به اینکه با مشارکت سرمایه گذاران داخلی به تاجیکستان در غالب سرمایه گذاری خارجی نیز پیشنهاداتی از طرف هیات خارجی داده شده است، گفت: آماده هستیم در زمینه کارخانه‌های تاجیکستان با استان فارس همکاری کنیم.

هیأت تجاری دولت تاجیکستان به ریاست بختیار شریفی قائم مقام وزیر صنعت و تکنولوژی‌های نو تاجیکستان، شریفه خدابخش، معاون وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان، شایسته سعید مرادزاده، معاون وزیر نقلیه تاجیکستان و مظفر محمدی، رایزن تا جیکستان در ایران از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و فرصت‌های سرمایه گذاری آن بازدید کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار