معاون بهد اشت د انشگاه علوم‌پزشکی شیراز ادامه داد : در این بسیج استانی که با همت و همراهی مدیران ارشد شبکه‌های بهد اشت و درمان استان، پزشکان، کارشناسان بیماری‌های غیرواگیر، مراقبان سلامت و بهورزان شاغل در دانشگاه اجرا شد، ۱۱هزار و ۴۴۸ بیمار جد ید مبتلا به پرفشاری خون شناسایی و ثبت شدند.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 27 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، در بسیج استانی پیشگیری و کنترل فشارخون، بیش از ۱۱هزار بیمار جد ید د ر فارس شناسایی شدند.
دکتر عباس رضاییان‌زاده گفت: بر اساس مطالعه بار جهانی بیماری‌ها، فشارخون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل خطر مرگ و ناتوانی در

دنیاست و یکی از موانع مهم در کنترل مؤثر فشارخون بالا، ناآگاهی مردم از بالابودن میزان فشارخون خود است.

وی افزود : د ر همین راستا، همه ساله در د نیا با هد ف گسترش آگاهی د ر خصوص بیماری فشارخون بالا، راه‌های پیشگیری، شناسایی و کنترل این بیماری، برنامه‌هایی نماد ین طراحی و اجرا می‌شود.

رضاییان‌زاد ه اظهار کرد : بر اساس نتایج مطالعه ملی پیمایش بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر آن د ر سال ۱۴۰۰ برآورد می‌شود که د ر استان فارس ۳۵ و ۱۶ صدم درصد از افراد بالای ۱۸ سال به پرفشاری خون مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه غربالگری و شناسایی بیماران یکی از بهترین استراتژی‌ها در برخورد با بیماری پرفشاری خون در کشور است، اد امه

داد : به همین د لیل در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، بسیج استانی پیشگیری و کنترل فشارخون با تأکید بر غربالگری و شناسایی بیماران از ۲۷ ارد یبهشت تا ۲۷ خرد اد طراحی و اجرا شد.

معاون بهد اشت د انشگاه علوم‌پزشکی شیراز اد امه د اد : د ر این بسیج استانی که با همت و همراهی مد یران ارشد شبکه‌های بهد اشت و د رمان استان، پزشکان، کارشناسان بیماری‌های غیرواگیر، مراقبان سلامت و بهورزان شاغل د ر د انشگاه اجرا شد، ۱۱هزار و ۴۴۸ بیمار جد ید مبتلا به پرفشاری خون شناسایی و ثبت شد ند.
رضاییان‌زاده عنوان کرد : با توجه به اجرای موفق این برنامه، تداوم انجام غربالگری پرفشاری خون در مراجعان به واحد‌های زیرمجموعه د انشگاه، در تمام طول سال در کنار مراقبت منظم و مطابق دستورالعمل‌های کشوری، در د ستور کار معاونت بهد اشت قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار