به مناسبت ۳۰ ذی القعده و سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ 28 June 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آخرین روز از ماه ذی‌القعده مصادف است با سالروز شهادت مظهر جود و سخا و علم و معرفت، امام محمد بن علی (ع) معروف به جواد الائمه (ع) که دوران عمر آن امام بزرگوار 25 سال و دوره امامتش 17 سال بوده است و با حیله خلیفه عباسی به شهادت رسید.

حضرت امام محمدتقی (ع) در سال 195 هجری قمری در مدینه منوره در دامان پدر بزرگوارش حضرت رضا (ع) و مادر ارجمندش بانویی به نام سبیکه چشم به جهان گشود. نام مبارک ایشان محمد و القاب و کنیه‌های فراوانی دارد که مشهورترین لقب، جواد و معروف‌ترین کنیه‌اش ابوجعفر است.

امام نهم شیعیان در بین مردم به «جواد» معروف بود چراکه ایشان با دست بخشنده در شناسایی و کمک‌رسانی به نیازمندان پیش‌قدم بود و برای ارتباط گسترده و ترویج دین اسلام و آموزه‌های آن، در موقعیت‌های مختلف از مردم دلجویی می‌کرد.

ایشان دارای خصوصیت‌های اخلاقی و اجتماعی منحصربه‌فردی ازجمله بردباری، نیکو سخن گفتن، عابد و ایثار، پاسداری از حریم امامت، پارسایی، نبوغ در علم و دانش و سایر رفتار‌ها بود به‌گونه‌ای که باشخصیت بی‌نظیر و جامع کمالات و فضایل علمی و اخلاقی، دوست و دشمن را تحت تاثیر قرار می‌داد و به اعجاب و تحسین وامی‌داشت.

 

ویژه برنامه‌های دهه فجر در حرم شاهچراغ(ع)/ نمایشگاه «حرم مطهر در گذر زمان» تا 22 بهمن ادامه دارد

به مناسبت 30 ذی القعده و سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام جواد (ع) با حضور سخنرانان و مداحان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان فارس برگزار می‌شود.

حرم مطهر احمدی و محمدی نیز به همین مناسبت برنامه‌هایی را تدارک دیده که روز چهارشنبه 8 تیرماه همراه با نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین حدائق و با مداحی محمد نائل برگزار می‌شود.

همچنین برای روز پنجشنبه 9 تیرماه همراه با نماز مغرب و عشاء و با قرائت دعای کمیل با نوای حاج خلیل نگهبان مراسم سوگواری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار