مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت:به زودی کتابخانه‌های عمومی سیار در شهرستان‌های داراب و شیراز به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 28 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به طرح ایجاد کتابخانه سیار در فارس، گفت:ایجاد همزمان چند کتابخانه سیار در استان فارس با همکاری خیرین از پارسال آغاز شد که با پیگیری استاندار فارس مصوب شد حدود ۱۸ میلیارد ریال با هدف گسترش و نوسازی کتابخانه‌های عمومی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس برای خرید ۶ خوردو وانت و با هدف راه اندازی کتابخانه سیار، اختصاص یابد که بخشی از این اعتبارات تخصیص پیدا کرده است.
روح الله منوچهری افزود: همچنین در سال گذشته دو خوردو برای ایجاد کتابخانه سیار توسط خیرین شیراز و داراب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد و به زودی کتابخانه‌های عمومی سیار در شهرستان‌های داراب و شیراز به بهره برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: پروژه کتابخانه عمومی گراش از سوی خیرنیک اندیش این پروژه، تکمیل شده است و تجهیز این پروژه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید صورت گیرد. لازم است برای تجهیز و بهره برداری آن‌ها هرچه سریعتر اقدام شود.
منوچهری ادامه داد: زمین کتابخانه روستای دژگاه شهرستان فراشبند نیز به همت خیرین تامین شده و برای ساخت این کتابخانه با یکی از سازمان‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
منوچهری همچنین با اشاره به ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی گفت: این ساختمان در سال ۱۳۹۵ از شهرداری خریداری شد هرچند به دلیل تکمیل نشدن ساختمان جدید شهرداری، این ساختمان تاکنون به مجموعه کتابخانه‌های عمومی تحویل داده نشده است. با پیگیری‌های نهاد کتابخانه این ساختمان به زودی به مجموعه کتابخانه‌ها تحویل داده می‌شود و ۲ هزار متر به فضای کتابخانه‌ای شهر شیراز افزوده خواهد شد.
به گفته منوچهری مشکل عمده کتابخانه‌های عمومی شیراز کوچک بودن فضای کتابخانه‌ای است و بیشتر کتابخانه‌های شیراز به صورت کوچک و محله‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار