جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز از خروج توده ۲ کیلو گرمی از شکم یک بیمار ۶٧ ساله خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ 29 June 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مرضیه پویان گفت: خانم ۶٧ ساله‌ای با درد و بزرگی شکم مراجعه کرد و پس از معاینات اولیه، توده‌ای بزرگ در تخمدان این بیمار مشاهده شد.

او گفت: با بررسی‌های تخصصی و انجام آزمایش‌های مختلف، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده‌ای با ابعاد بیست سانتی‌متر و وزن حدود دو کیلوگرم از تخمدان این بیمار با موفقیت خارج شد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدای سلامت گفت: در این عمل جراحی که با همکاری محمدرضا صاکی متخصص جراحی عمومی، فاطمه خیاط متخصص رادیولوژی و وحید پروین متخصص بیهوشی انجام شد، به طور همزمان کیسه صفرای بیمار نیز که حاوی سنگ صفرا بود خارج شد و در حال حاضر، وضعیت جسمانی بیمار مطلوب و رضایت‌بخش است.

پویان گفت: عمل کیست‌های بزرگ تخمدان به طور شایع در بیمارستان‌های مراکز استان و توسط تیم فوق تخصصی انجام می‌شود، برداشت توده با انجام تکنیک‌های مورد نیاز عمل، به طور کامل در بیمارستان شهدای سلامت انجام شد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدای سلامت گفت: معاینات منظم و توجه به علائمی مانند بزرگی ناگهانی شکم بسیار مهم است، تومور‌های تخمدان می‌توانند خوش‌خیم و یا بدخیم باشند که بر اساس تومور مارکرها، آزمایشات خاص، تصویربرداری‌ها (سونو، سی‌تی‌اسکن و MRI) ارزیابی می‌شوند.

با آسیب‌شناسی پس از عمل، نتیجه قطعی معلوم می‌شود و جراحی دقیق در موارد مشکوک به بدخیمی، در رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار حایز اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار