هم اکنون ۸۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ 29 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، هشتم تیر ۱۴۰۱، اعلام کرد:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۵۹ هزار و ۷۰۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۹ هزار و ۴۹۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۶۸ هزار و ۸۰۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۸ هزار و ۴۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۹۰ هزار و ۸۹۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۴۴۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۱۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۸۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، پنج بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۱ هزار و ۲۰۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۹۳ هزار و ۸۵۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۷۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۷ هزار و ۹۶۶ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۱۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار