قیمت تیگو ۸ در ایران یک میلیارد و 800 میلیون تومان است در حالیکه قیمت جهانی و قیمت این خودرو در خود چین حدود 20 هزار دلار است. این درحالی است که این خودرو در کشور مونتاژ می‌شود و وارداتی نیست.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 30 June 2022

به گزارش تابناک فارس:همه چیز خودرو در کشور ایران مشکل دارد! نه اینکه مشکل ما فقط در ساخت یا تکنولوژی ساخت باشد؛ در واردات، در مونتاژ، در قطعه سازی و در هر چیز دیگری که فکر کنید به خودرو مربوط می شود در این کشور مشکل وجود دارد.

 در واردات تعرفه های عجیب و غریب که مانع رقابت پذیری با خودروهای بنجل داخلی می شود مشکل است؛ در مونتاژ قیمت های بیش از سه برابری خودروهای مونتاژی یک نمونه از مشکل است و در تولید هم خودروهایی ساخته می‌ شود که در خارج فقط به عنوان آهن قراضه می توان از آنها استفاده کرد و با قیمت های گزاف به مردم ایران فروخته می شود.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در توئیتی نوشت:افتضاح جدیدی از وزارت صمت به اسم آئین‌نامه واردات خودرو!

آقای وزیر قرار بود واردات به نفع مردم و در جهت شکستن انحصار خودروسازان باشد، نه فراهم کردن شرایط جدید برای استثمار بیشتر مردم.

این فرصت گران‌بها و امید آفرین‌ را با تصمیمات متاثر از نفوذ مافیای خوردو، تبدیل به تهدید نکنید!

رحیم زارع نماینده آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی درباره قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی، گفت: روند قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به ویژه چینی جای تامل بسیار دارد، در راس این شرکت‌ها مدیران خودرو و‌ کرمان خودرو است که با سوءاستفاده از خلا پیش آمده و فاصله قیمتی بسیار خودروهای ایرانی و‌خارجی، کالاهای خود را نسبت به بازارهای جهانی و قیمت‌گذاری در چین حدود سه برابر بیشتر در ایران به فروش می‌رسانند.

نماینده آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این شرکت‌ها قطعات خود را با محصولات کلیدی کشور به ویژه مس و براساس ارز نیمایی به صورت تهاتری وارد می‌کنند در واقع به ازای صادرات این مواد، قطعات خودروی خود را وارد می‌کنند ‌و ماشین‌ها را مونتاژ و در بازار داخل با قیمت‌های سه برابری به فروش می‌رسانند.

 

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر، بازار خودرو به ویژه خودروی خارجی در مسیری کاملا غیر منطقی و خارج از قواعد در حال قیمت گذاری است، ادامه داد: قیمت تیگو ۸ در ایران یک میلیارد و 800 میلیون تومان است در حالیکه قیمت جهانی و قیمت این خودرو در خود چین حدود 20 هزار دلار است. این درحالی است که این خودرو در کشور مونتاژ می‌شود و وارداتی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره قیمت چری تیگو 7 پرو، گفت: چری تیگو 7 مدل 2020 با موتور 1.6 توربو قیمتی حدود 119 تا 140 هزار یوآن دارد؛ که اگر همان موتور 1.5 لیتری توربو سفارش داده شود، قیمتش کاهش یافته و به حدود 80 تا 115 هزار یوآن می‌رسد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در وضعیت کنونی خودروهای مونتاژی‌ها حداقل باید به  قیمت ارزی خارج و نهایت با 30درصد سود و عوارض فروخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار