سفر دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس بهمراه معاونان و جمعی از مدیران کل دستگاه های مختلف اجرایی به مناطق جنوبی استان که روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه سال جاری انجام می شود را باید فرصتی مغتنم برای بیان دغدغه ها، مشکلات و چالش های عمیق و خاص شهرستان های جنوبی به ویژه در حوزه آب و راه دانست.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 01 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مناطق جنوبی استان فارس با وجود بسیاری از داشته ها و ظرفیت های منحصر به فرد در بخش های مختلف و وجود انسان های سخاوتمند و خیرین اما مردمان این مناطق همچنان با مشکلات و دردهای عمیقی نیز دست و پنجه نرم می کنند که می توان با اهتمام و پشتیبانی و نگاه ویژه دولت و مشارکت مردم سعی در رفع این مشکلات کرد.

داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان صبح امروز جمعه در جلسه هم اندیشی مدیران شهرستانی و برنامه های سفر استاندار فارس به لارستان تصریح کرد: تمامی مشکلات و خواسته های بحق شهرستان در حوزه های گوناگون تهیه شده و علاوه بر بیان آنها در جلسات به صورت مکتوب نیز در اختیار استاندار قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: برخی مشکلات زیرساختی و دردهای عمیق شهرستان از جمله در حوزه راه، بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگ، آب و محرومیت روستاها و بخش های مختلف شهرستان تهیه شده که در این سفر دو روزه استاندار به مناطق جنوبی فارس به طور شفاف و صریح در اختیار مجموعه مدیریت اجرایی استان قرار خواهیم داد.

دهقان بیان کرد: همچنین برخی پروژه های عمرانی و طرح های مهم اقتصادی و زیرساختی در شهرستان که سالها پیش کلنگ زنی شده اما به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده اند و یا روند اجرایی انها کند شده نیز در این سفر مورد ارزیابی جدی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طرح بزرگراهی لار- جهرم- بندرعباس و لار بستک و برخی جاده های اصلی بین شهرستانی ، تعیین تکلیف طرح راه آهن و خط ریلی شیراز- جهرم – لار بندرعباس ، طرح منطقه ویژه اقتصادی لار ، موضوع ارتقای مجتمع آموزش عالی، دانشکده علوم پزشکی و دغدغه های جدی مردم در این حوزه ها ،طرح راکد پست برق ۴۰۰ کیلووات لارستان که پس از ۱۳ سال همچنان به دلیل کمبود اعتبار به بهره بردری نرسیده و همچنین موضوع اساسی طرح آبرسانی از سد سلمان به شهر بیرم و دیگر مناطق شهرستان از جمله درخواست ها و دغدغه های جدی شهرستان است که در سفر مدیریت اجرایی استان مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به برخی برنامه های سفر روز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ استاندار فارس به لارستان نیز گفت: استاندار ابتدا با حضور در گلزار مطهر شهدا شهر لار به مقام شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی ادا احترام می کند و سپس به آرامگاه حضرات آیات آیت اللهی ره و موسوی لاری خواهند رفت.

معرفی نخستین فرماندار شهرستان جویم

دهقان یادآور شد: استاندار فارس قبل از ورود به لارستان صبح شنبه ۱۱ تیرماه در شهرستان جویم حضور می یابند و اولین فرماندار این شهرستان را هم معرفی خواهند کرد.

استاندار همچنین ضمن شرکت در آیین معرفی فرماندار از برخی پروژه های عمرانی شهرستان تازه تاسیس جویم هم بازدید خواهد کرد.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: استاندار فارس سپس از جاده لارستان، جهرم، بندرعباس و لارستان بستک و در ادامه از طرح هایی همچون پردیس دانشکده علوم پزشکی، مجتمع علمی فرهنگی ورزشی طوبی، برج علم و فن آوری و غیره هم بازدید به عمل می آورند.

وی اضافه کرد: ایمانیه در ادامه به بخش صحرای باغ می رود و پروژه بزرگ گازرسانی به این منطقه را افتتاح می کند.

دهقان تصریح کرد: برای اجرای این طرح گاز رسانی بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر عمادشهر مرکز بخش صحرای باغ، ۱۴ روستای تابعه شامل، دیده بان، کردشیر، گاوبست، آبکوهی، تل کشی، کارگاه، باغ، کشکویه، ده میان، خلور، دشتی، زروان، حسین آباد و هرمود از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

استاندر فارس همچنین از عصر شنبه با سفر به شهرستان های گراش، اوز و خنج از نزدیک در جریان مشکلات این مناطق قرار خواهد گرفت.

برنامه های سفر استاندار فارس در روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و وی با بازدید از برخی طرح های عمرانی و اقتصادی نیمه تمام در شهرستان های گراش، اوز و خنج و نشست با فرمانداران این شهرستان ها در جریان مسایل و مشکلات و دغدغه های مردم این مناطق آشنا خواهد شد.

احیای طرح‌های راکد گراش در سفر استاندار فارس پیگیری می‌شود

سرپرست فرمانداری گراش هم هم گفت: در سفر استاندار فارس به شهرستان گراش به دنبال احیای پروژه‌های راکد شهرستان در حوزه‌های مختلف هستیم.

محمود طاهر زاده تصریح کرد: احداث تونل شهدای خلیج فارس، احداث کمربندی گراش، اجرای فاز دوم ورزشگاه محبی و ساخت زمین چمن مصنوعی، تکمیل پروژه احداث مجتمع اداری، تکمیل پروژه بهسازی گلزار شهدا برق روز، تسریع در ساخت جاده چک چک، راه اندازی ادارات باقی مانده و ارتقاء اداراتی که به صورت نمایندگی اداره می‌شوند، بهسازی جاده فداغ_ خلیلی، تکمیل پروژه های ورزشی در بخش ارد و روستاهای تابعه بخش مرکزی، اجرای طرح‌های آبخیرداری در شهرستان، تامین اعتبار ساخت جاده ارد _ مز، تامین اعتبار آب رسانی به بخش ارد و بخش مرکزی از خط انتقال سد سلمان فارسی، تسریع در پرداخت اعتبارات خسارت سیل سال گذشته، توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در مرکز شهرستان و مناطق تابعه از مهمترین مواردی است که در این سفر رایزنی و پیگیری می‌شود.

سرپرست فرمانداری گراش تصریح کرد: مهمترین پروژه ای که در بخش مرکزی به بهره برداری خواهد رسید شامل افتتاح طرح گاز رسانی با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان است که با بهره برداری از این پروژه ۱۳ هزار نفر از نعمت گاز طبیعی در بخش مرکزی برخوردار می‌شوند و این منطقه را در مسیر توسعه متوازن قرار می‌دهد.

برنامه های مهم سفر استاندار به شهرستان اوز

افتتاح مجتمع خدمات بهزیستی، بازدید از بیمارستان راهپیما، ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان، بازدید از موزه شهر اوزو ساختمان در حال اجرای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بازدید از جاده کوره به هیرم، اوز – شرفویه ، بازدید از بیمارستان امیدوار ، شهرک صنعتی اوز و طرح های کشاورزی و گلخانه ای از دیگر برنامه های مهم سفر دو روزه استاندار فارس به مناطق جنوب فارس و شهرستان اوز خواهد بود.

برنامه های مهم سفر استاندار فارس به شهرستان خنج

بازدید از پروزه آبرسانی محمله ، بازدید از جاده خنج- لامرد، افتتاح پروژه حذف نقاط حادثه خیز گردنه محمله، بازدید از محور باغان- کورده، بازدید از پروژه ۱۰۰ واحدی مسکن ملی خنج، مرکز درمانی خیر ساز ، بهره برداری از مجتمع فرهنگی و هنری خنج، بازدید از جاده خیر ساز دیگ اشکن و بازدید از شهرک صنعتی خنج هم از مهمترین برنامه های سفر دکتر ایمانیه استاندر فارس به شهرستان خنج خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار