حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (جمعه ۱۰ تیر) در خطبه های نماز جمعه شهر جهرم گفت: با تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) و همچنین هفته «ازدواج» گفت: آمار طلاق شهرستان جهرم در سال گذشته یک سوم ازدواج ها بوده که آماری نگران کننده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 01 July 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (جمعه ۱۰ تیر) در خطبه های نماز جمعه شهر جهرم گفت: با تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) و همچنین هفته «ازدواج» گفت: آمار طلاق شهرستان جهرم در سال گذشته یک سوم ازدواج ها بوده که آماری نگران کننده است.

 

امام جمعه جهرم افزود: باید آسیب شناسی و علت یابی شود که چرا این آمار در شهرستان جهرم پدید آمده است، افزود: آموزش های پیش، حین و بعد از ازدواج نداریم و به زوج های جوان نحوه زندگی کردن را آموزش نمی دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه شخصاً معتقدم از جمله دلایل طلاق ها، مهریه ها سنگین است، عنوان کرد: بزرگترها، مراکز آموزشی و دانشگاه ها باید این مهم را به جوانان آموزش دهند که مهریه های سنگین دلیل خوشبختی افراد نیست.

 

حجت الاسلام مدبر خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاق ها در 2 سال اول زندگی صورت می گیرد و آموزش های متعدد لازم است تا بزرگترین تجربه زندگی به فنا نرود.

 

وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام باقر (ع) در هفته آینده، به روایتی از این امام همام اشاره کرد و گفت: امام باقر (ع) می فرمایند روز قیامت خوبی ها و بدی ها در روز جمعه ثواب و عقابش دو برابر است.

 

امام جمعه جهرم همچنین با تاکید بر اینکه گرمسیری شدن تعرفه مصرف برق در اردیبهشت و مهرماه از مطالبات شهروندان بود که مسئولان در حال پیگیری هستند، اظهار کرد: جهرم در ماه های اردیبهشت و مهرماه فصل گرمی است که باید شهر ما نیز در این 2 ماه با تعرفه برق گرمسیری حساب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار