فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری انتظامی کشور از کشف ۲۷ میلیارد ریالی کالای قاچاق در قالب محموله پستی توسط پلیس راه آهن فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 02 July 2022

تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس: سردار «حشمت اله ملکی» در خصوص جزئیات مربوط به کشف کالاهای قاچاق اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز «مدظله‌العالی» و به منظور مبارزه با انواع قاچاق کالا و ارز و ناامن‌سازی بستر ریلی برای افراد سودجو که اقدام به قاچاق کالاهای خارجی در پوشش محموله‌های پستی می‌کنند ماموران دایره آگاهی در انبار توشه راه آهن فارس، به یک محموله پستی مشکوک می‌شوند.

وی افزود: اغلب قاچاقچیان در قالب بسته پستی از طریق صنعت ریلی اقدام به قاچاق کالا می‌کنند تا به سهولت بتوانند به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند که همکارانم با توجه به‌عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی از سوی صاحبان بار، اجازه هیچ گونه فعالیتی را به صاحبان بار یا محوله‌های پستی نمی‌دهند.

فرمانده پلیس راه آهن کشور تصریح کرد: در اجرای دستورات مقام قضائی با حضور نمایندگان اداره پست، بار توقیف شده به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کالاهای مکشوفه شامل لوازم الکترونیکی، خانگی، پوشاک و البسه، لوازم آرایشی بهداشتی، فرآورده‌های خوراکی و لوازم ورزشی قاچاق برابر دستور مقام قضائی تحویل پلیس امنیت اقتصادی استان فارس شد.

وی ارزش کالاهای مکشوفه را از نظر کارشناسان ۲۷ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمک به تولید و اشتغال آفرینی، اقدامات فنی پلیسی اعم از پایش و بررسی کالاهای وارده و صادره در ایستگاه‌ها و انبار توشه، رصد مجرمان و قاچاقچیان که قصد قاچاق کالا و ارز از طریق خطوط ریلی را دارند به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار