مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اعلام پیش‌بینی برای رگبار و بارش تابستانی به تمام دستگاه‌های مرتبط دستور آماده‌باش داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ 03 July 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: فعالیت سامانه بارشی فصلی که امروز از سوی هواشناسی استان فارس اعلام شده نوید کاهش گرما را برای مردم این استان به همراه دارد که البته این موضوع با هشدارها و اطلاع‌رسانی‌های همراه بود تا خطرات احتمالی این سامانه بارشی به حداقل برسد.

بنا بر پیش‌بینی هواشناسی این سامانه بارشی سبب بارش رگباری باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی است که از روز دوشنبه 14 تیرماه آغاز شده و تا چهارشنبه 16 این ماه ادامه دارد.

براین اساس شهرهای فورگ، زرین دشت، لار، گراش، اوز، لامرد، داراب، مناطق جنوب و جنوب شرق استان در طی روزهای اعلام شده دچار رگبار و بارش باران و باد شدید خواهند شد که هشدارهای لازم برای جلوگیری از خطرات احتمالی داده شده است.

جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و وقوع صاعقه از پیش‌بینی‌های هواشناسی است که برای این منظور از مردم درخواست شده تا از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خوددداری کنند همچنین خودرو خود را در کنار درختان کهنسال پارک نکنند.

در همین راستا نیز به عشایر هشدار داده شده که از چرای دام در ارتفاعات به ویژه در ساعات بعدازظهر خودداری کنند.

خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در همین رابطه خبری را مطرح و آن اعلام کرد که دستگاه‌های مرتبط باید ضمن آمادگی نیروها ترتیبی اتخاذ کنند تا امکانات و تجهیزات در اختیار قرار گیرد.

وی همچنین از شهرداری‌ها و فرمانداران درخواست کرد که توصیه‌ها را جدی بگیرند و برای کاهش خطرهای احتمالی آماده باشند.

برچسب ها: هواشناسی ، سیل ، باران ، رگبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار