در چهارمین جلسه شورای اداری استان بر برپایی جشن‌های دهه امامت و ولایت در فارس تاکید شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 04 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت که میهمان ویژه چهارمین جلسه شورای اداری استان بود گفت:در برگزاری جشن‌های مرتبط باعید غدیر و دهه امامت و ولایت و ارایه فضایل اخلاقی و معنوی امام علی که در جهان اسلام بعد از پیامبر از همه اولاتر بود اهتمام ویژه داشت.
آیت الله اختری تاکید کرد: در قرآن ۳۰۰ آیه مرتبط به علی علیه السلام آمده و این نشان از بزرگواری و جایگاه والای مولای متقیان علی ا‌ست.
نماینده، ولی فقیه در فارس هم در این جلسه از همه مردم برای برگزاری جشن بزرگ غدیر در روز عید غدیر خم در حرم مطهر احمدبن موسی علیه السلام دعوت کرد و از مدیران اجرایی خواست اهتمام ویژه‌ای نسبت به بزرگداشت برنامه‌های دهه امامت و ولایت داشته باشند.
آیت‌الله دژکام گفت: در روز عید غدیر دو ساعت قبل از نماز ظهر در آستان شاهچراغ (ع) به تبلیغ خواهیم پرداخت و فریاد برادری و ولایت پذیری را سر خواهیم داد و مدیران و آن‌هایی که حب علی (ع) دارند در آنجا حضور یابند و دیگران هم بگویند تا آن‌ها هم بیایند.
استاندار فارس هم به همه فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی دستور داد یک روز قبل از عید غدیر خم میز خدمت با مردم بر گزارش کنند و مشکلات مردم را به مناسبت این روز بزرگ حل کنند.
استاندار فارس گفت: بودجه‌های استانی کفاف رفع مشکلات مردم استان را نمی‌دهد وممکن است حل مشکلات سال‌ها به طول‌انجامد.
محمد هادی ایمانیه در شورای اداری استان فارس افزود: مدیران استان فارس باید توجه ویژه‌ای به عید غدیر داشته باشند و مراسم‌های مربوط به این عید سعید باید به خوبی گرامی داشته شود.
عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس متذکر شد: عید سعید غدیر خم بزرگترین و مهم‌ترین عید برای مسلمانان است از این رو باید شرایط گرامیداشت این عید در نظر گرفته شود البته شرایط مدیریت مصرف نیز باید لحاظ شود.
وی ادامه داد: استان مشکلاتی در حوزه راه و تأمین آب داشته و تمامی شهرستان‌های استان دارای مشکلات متعدد در حوزه آب و راه اند.
ایمانیه گفت: با بودجه‌های که برای راه و تأمین آب. در نظر گرفته شده است حل مشکلات جامعه سال‌ها به طول می‌انجامد.
استاندار فارس تاکید کرد: وجه مشترک تمامی شهرستان‌های استان پروژه‌های ناتمامی است که در شهرستان‌ها موجود است.

وی ادامه داد: شایسته مدیریت در جامعه اسلامی نیست که برخی از پروژه‌ها ١٢ سال طول کشیده باشد این در حالی است که مشکلات به راحتی قابل برطرف شدن است.
استاندار فارس در خصوص رعایت پوشش اسلامی در شیراز متذکر شد: این حادثه موضوع هشدار دهنده خوبی برای استان فارس بود از این رو نباید فعالیت‌ها مقطعی و سطحی باشد از این رو باید فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب عمیق و دقیق باشد تا جامعه دچار خسران نشود.
به گفته این مقام مسئول حداقل خواسته مدیران ارشد استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی آن است که تا پایان تیر ماه مشکلات موجود در حوزه عفاف و حجاب تصحیح شود و اگر کسی خواسته مدیران را رعایت نکرد به مرخصی بدون حقوق برود.
وی ادامه داد: اگر تذکری داده می‌شود به علت دلسوزی افراد برای دین است و این فرمان عفاف و حجاب که خداوند داده است برای راحتی انسان است.
ایمانیه متذکر شد: باید تمامی ارکان نظام در کنار یکدیگر قرار گرفته تا آرامش ایجاد شده در بازار پس از طرح اقتصادی دولت حفظ شود و باید به صورت قاطع نسبت به برخورد با دانه درشت‌های متخلف در حوزه صنف مقابله شود.

در شورای اداری استان مدیر کل تعزیرات حکومتی استان به ارایه آمار و اطلاعاتی در خصوص تشکیل حدود ۱۶ هزار پرونده مرتبط به تعزیرات حکومتی طی سه ماه اول امسال وصول شده که پس از برسی حدود ۸ هزار میلیارد ریال مجازات و محکومیت برای متخلفین صادر شده است
طاهری مدیر عامل توزیع فرآورده‌های نفتی استان هم گفت امسال حدود یک میلیون لیتر نفت گاز قاچاق از استان فارس به نقاط مرزی کشف شده و این روند همچنان ادامه دارد و با قاچاقچیان سوخت بر خورد قاطع میشود، ولی دلیل قاچاق سوخت را قیمت ۸۷ برابری نفت گاز در کشور‌های حوزه خلیج فارس نسبت به ایران دانست
مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس هم گفت مصرف برق یازدهم تیرماه از ۶۷ هزار مگاوات فراتر رفت و با توجه به محدودیت تولید برق، پایداری شبکه برق به مرز هشدار رسیده و همه مردم بخصوص صنایع، کشاورزان، مصارف خانگی ضرورت دارد در مصرف برق صرفه جویی کنند.

 

 

برچسب ها: عید غدیر ، عید ولایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار