از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ نفر بر اثر غرق شدن در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان فارس جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 04 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر محمدجواد مرادیان، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ هم استانی در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان فارس غرق شده و از این تعداد ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: از تعداد افرادی که دچار غرق شدگی شدند، ۹ نفر هم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای دریافت خدمات پزشکی اعزام شدند.

مدیر اورژانس استان فارس اضافه کرد: هنگام شنا کردن یا بازی در آب، عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از اندازه مجاز در زیر آب سبب می‌شود فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

دکتر مرادیان با این توضیح که هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، توصیه کرد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هرچه سریع‌تر او از آب است و اینکه تلاش شود تنها با استفاده از چوب، طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کرده و به سرعت با اورژانس تماس گرفته شود.
مدیر اورژانس استان فارس از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سد‌ها و دیگر مکان‌هایی که فاقد هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا، تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری در سطح جامعه نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار