طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند که ۱۰ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ 04 July 2022

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۴۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۹ هزار و ۸۵۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۸۵۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۸ هزار و ۲۰۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۹۱ هزار و ۴۸۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۶۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۳۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۱۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۱ هزار و ۳۴۰ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دوز، به هشت میلیون و ۹۴ هزار و ۹۸۴ دوز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۱ هزار و ۱۶۷ دوز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۲۴ دوز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۴۹۳ دوز نوبت سوم واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار