مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۲۰۰ هکتارگیاه دارویی خرفه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 05 July 2022

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت خرفه از اوایل تیر ماه آغاز شده است و در شهریور ماه نیز برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۲۰۰ هکتارگیاه دارویی خرفه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت خرفه از اوایل تیر ماه آغاز شده است و در شهریور ماه نیز برداشت می شود.

به گفته امیریان؛ میزان بذر مصرفی خرفه در هر هکتار ۱۰ کیلوگرم و عملکرد مورد انتظار بین۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم بسته به میزان آب مصرفی و شرایط حاصلخیزی خاک و تغذیه متغیر است.

او گفت: خرفه گیاهی است، دارویی و یکساله که به واسطه مصرف پایین آب به منظور اصلاح الگوی کشت در شرایط خشکسالی و محدودیت منابع آبی قابل کشت و توسعه است.

امیریان با تاکید بر اینکه این گیاه در هر شرایط خاک و آب و هوایی رشد می کند، تصریح کرد: بخشی از زمین های این منطقه به دلیل اینکه از لحاظ حاصلخیزی در وضعیت خوبی نیستد برای کشت این گیاه مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: ؛ گیاه خرفه را علاوه بر برداشت تخم خرفه به صورت تازه خوری همراه با سالاد، سوپ به صورت خام به عنوان طعم دهنده گوشت و از تخم آن به عنوان یک ماده تزئینی در نان های شیرینی در بسیاری از کشور ها استفاده می کنند.

بر اساس منابع این گیاه دارویی بدلیل داشتن ترکیبات مغذی مختلف مانن انواع ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان ها، در بهبود گردش خون، کاهش کلسترول، سلامت پوست، جلوگیری از ابتلا به سرطان و دستگاه گوارش و تقویت و سلامت قلب، مسکن صفرا، حرارت خون و کبد و معده را تسکین می دهد و قند خون را نیزکاهش می دهد.

برچسب ها: کشت ، خرفه ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار