معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۲۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 05 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا دو میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۸۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۹ هزار و ۹۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۱۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۸ هزار و ۲۵۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» ۳۹۱ هزار و ۶۶۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۷۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۲۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری هشت هزار و ۳۶ نفر است.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۱ هزار و ۴۰۵ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۹۵ هزار و ۳۳۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۱ هزار و ۲۴۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۴۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۶۴۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار