خواص عناب، طبع عناب، طرز تهیه دمنوش عناب و فواید عناب برای کبد، کلیه، فشارخون و کم خونی، مضرات و هشدار مصرف عناب و مصلح آن را در این مطلب برایتان آورده ایم.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 05 July 2022

عناب (Jujube) میوه درختچه‌ای متوسط است که در مناطق گرمسیر و خشک روییده و برگ‌های کوچک سبزرنگ، بدون کرک و تخم‌مرغی شکلی دارد که در زمستان می‌ریزند. میوه عناب که ارتفاع آن تا ۱۰ متر نیز می‌رسد، در ابتدا سبز و گرد بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز درآمده، زیتونی شکل و چروک می‌شوند.

عناب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» نیز می‌نامند. رویشگاه اصلی این درخت به درستی مشخص نیست ولی چنین تصور می‌شود که خاستگاه طبیعی آن به نظر در آسیای جنوبی بین لبنان، جنوب غرب افغانستان، شمال هن ، شبه جزیره کره و جنوب و مرکز چین است و خراسان جنوبی را قطب تولید عناب کشور ایران می‌دانند.

عناب تاریخچه‌ای ۱۰ هزار ساله دارد و بیش از ۴۰۰ گونه‌ی مختلف از آن پیدا شده است. از عناب می‌توان به روش‌های مختلف استفاده کرد: آبنبات‌های طعم‌دار، به‌صورت شربت، به‌صورت طعم‌دهنده و اسانس درون انواع چای و دمنوش و کیک و... همچنین به‌صورت کنسرو شده و گاهی به‌صورت عادی و به عنوان تنقلات استفاده می‌شود

برچسب ها: خواص ، عناب ، دم نوش عناب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار