رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ ماموریت اورژانس برای حوادث غرق شدگی به ثبت رسیده است که تنها ۱۰ نفر از افراد حادثه دیده با کمک امدادی اورژانس توانستند از مرگ نجات یابند.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 08 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مرادیان آمار فوتی‌های ناشی از غرق شدگی را از ابتدای امسال تاکنون در استان ۱۶ نفر ذکر کرد که در رودخانه‌ها، دریاچه سد‌ها و یا استخر‌های کشاورزی به دلیل بی توجهی به علایم هشدار دهنده و اصرار بر شنا در این مناطق جان خود را از دست داده اند.
وی با بیان اینکه در صورت مشاهده هر گونه غرق شدگی در رودخانه‌ها یا استخر‌ها و یا دریاچه ها، اگر فرد آشنا به فنون نجات غریق و یا شناست اقدام به کمک کندافزود: در غیر اینصورت تماس با اورژانس یا آتش نشانی بهترین راه برای کمک به فرد حادثه دیده است.
ماموران اورژانس، و البته کشاورزان نبود استاندار‌های شنا و ایمنی فنی در استخر‌های کشاورزی، نداشتن حفاظ در اطراف بسیاری از استخر‌های کشاورزی، اتصالات برق در محل دیواره و کف استخر‌ها به دلیل وجود تاسیسات برقی آب کشی ازاستخر‌ها، جریان‌های گردابی زیر سطح به ظاهر آرام رودخانه ها، دمای پایین آب و ناسازگاری آن با بدن افراد، وجود اشیای خطرناک یا تخته سنگ‌ها در عمق رودخانه که از دید افراد پنهان است را از مهم‌ترین علل فوت‌های ناشی از غرق شدگی می‌دانند، که بسیاری از جوانان و نوجوانان بدون توجه به این مسائل و حتی نادیده گرفتن علامت‌های هشدار در مناطق شنا ممنوع اقدام به شنا کردن می‌کنند.

براساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور پارسال در استان فارس ۸۱ مورد غرق شدگی به ثبت رسیده که ۱۹ نفر از آن‌ها زن و ۶۲ نفر مرد بودند آمار‌ها نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا کنون هم ۱۶ نفر از هم استانی‌ها جان خود رابر اثر غرق شدن از دست دادند.

با افزایش دمای هوا و افزایش تفریحات خانوادگی در کنار رودخانه‌ها وحوضچه‌های آب ضرورت توجه به علایم هشداردهنده نسبت به ممنوعیت شنا پررنگ‌تر می‌شود.

 

 

برچسب ها: غرق شدگی ، کشته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار