حجت الاسلام گشول ریشه برخی از بی عفتی ها را وجود مشکلات اقتصادی دانست و گفت: متولیان اقتصادی کشور باید به فکر چاره‌ای اساسی برای حل معضلات اقتصادی کشور بیاندیشند در غیر این صورت جامعه در همه ابعاد خصوصاً در حوزه عفت عمومی دچار چالش‌های جدی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 09 July 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام گشول در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه کوار با مروری بر راهکارهای نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب گفت: دولت اسلامی در زمینه اجرایی می‌تواند با انجام امور زیربنایی، زمینه گسترش عفت عمومی را در جامعه اسلامی فراهم سازد و با تصمیم‌گیری درست و سیاست‌گذاری کارشناسانه، ریشه بی‌عفتی را بخشکاند و فرصت دسیسه‌چینی را از دشمن بگیرد.

وی با بیان برخی از راهکارهای نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره و پاسخ گویی به شبهات، با هزینه کم و در صورت امکان به شکل رایگان تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارد.

امام جمعه کوار افزود: ایجاد بستری برای ازدواج جوانان، جلوگیری از ورود و پخش عوامل تحریک‌زا و مفسده زا و هچنین ایجاد تفرجگاه‌های سالم و متناسب با شأن جامعه اسلامی که زمینه رشد فرهنگی در آن‌ها فراهم و نظارت بر آنها برقرار باشد را از دیگر راههای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف عنوان کرد.

حجت الاسلام گشول ریشه برخی از بی عفتی ها را وجود مشکلات اقتصادی دانست و گفت: متولیان اقتصادی کشور باید به فکر چاره‌ای اساسی برای حل معضلات اقتصادی کشور بیاندیشند در غیر این صورت جامعه در همه ابعاد خصوصاً در حوزه عفت عمومی دچار چالش‌های جدی می‌شود.

ایجاد فضای سالم رقابتی در زمینه ورزش، دانش و هنر و گسترش ارتباطات بین المللی در زمینه‌های یادشده برای متمرکز و هدفمند کردن نیروی سرگردان جوانان، اجرای سیاست‌های بازدارنده به‌وسیله نیروهای انتظامی آموزش دیده و آشنا با دانش روان شناسی و جامعه شناسی، اجرای سیاست‌های اصلاحی در ساختارهایی که غیر کارشناسانه کار می‌کنند و با اصول و مبانی تربیت اسلامی هماهنگ نیستند؛ از دیگر نکاتی بود که رئیس شورای فرهنگ عمومی کوار امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به آن اشاره داشت.

گشول بر لزوم راه اندازی انجمن‌های محلی یا ایجاد زمینه به وجود آمدن خرده سازمان‌های محلی با بهره گیری از افراد کارآمد و دارای انگیزه فرهنگی که در محله‌ها ساکن هستند و نسبت به مسئله عفاف و حجاب در حکومت دینی احساس مسئولیت دارند، تاکید کرد و گفت: معرفی الگوهای مناسب ارتباط زن و مرد مسلمان در سازمان‌های وابسته به دولت از سوی برنامه سازان فرهنگی دولت پس از هماهنگی با متولیان امور دینی هم چون حوزه‌های علمیه در اولویت قرار بگیرد.‌

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ تیر روز ادبیات کودک و نوجوان تاکید کرد: ادبیات کودک و نوجوان اولین سدّ در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.

امام جمعه کوار ادامه داد: در شرایط فعلی که خانواده‌ها و به‌خصوص کودکان و نوجوانان در معرض هجمه فرهنگی و عقیدتی رسانه‌های غربی از طریق بازی‌های رایانه‌ای، فضای مجازی و محتوای نمایشی قرار گرفته‌اند، باید برنامه‌های این قشر از جامعه بسیار هوشمندانه‌تر باشد.

گشول متذکر شد: اندیشمندان و فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان با نگاهی راهبردی به این عرصه باید در تولید محتوایی به روز و مناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی و همچنین ایجاد نوآوری و ابتکارات در زمینه نحوه و قالب ارائه که بیشترین پذیرش را در بین نسل کودک و نوجوان امروزی داشته باشد بکوشند و «خلاء لحظه» را پر کنند.
امام جمعه کوار در بخش پایانی خطبه‌های خود به مساله مسکن ملی در این شهرستان نیز گریزی زد و از تأمین زمین برای این طرح ملی در کوار خبر داد.

گشول اعلام کرد: تاکنون در این شهرستان بیش‌از ۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که اطلاعات آن‌ها پالایش و نزدیک به هزار ۵۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار