دکتر رضائیان زاده : علائم سویه جدید کرونا در حد سرماخوردگی معمولی است و با آبریزش بینی ،گلودرد، بدن درد، تب و سرفه همراه است
کد خبر: ۱۰۵۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 13 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: به گفته ی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۲۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی می شوند که بیشتر آنها افراد دچار بیماری زمینه ای و اطفال هستند .
دکتر رضائیان زاده با اعلام این مطلب که سویه جدید کرونا شدیدترین ترین بیماری ویروسی از نظر سرعت گسترش است گفت: افراد مبتلا به سویه جدیدکروناعمدتایا بدون علامت هستند یا علائم و نشانه های ضعیفی از بیماری در آنها مشاهده می شود.
وی گفت : علائم سویه جدید کرونا در حد سرماخوردگی معمولی است و با آبریزش بینی ،گلودرد، بدن درد، تب و سرفه همراه است
بوجود آمدن این شرایط باعث شده پس از تعطیلی دوماه ونیمه جلسات ستاد مقابله باکرونا ، دوباره این ستاد جلسه اضطراری تشکیل دهد.
به گفته ی جانشین استاندارفارس در ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر با توجه به بالارفتن آمارها تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و کاهش تعداد افراد شرکت کننده در جلسات به ویژه در فضاهای سرپوشیده، جدی تر شده است .
محبی پورافزود: اگر شرایط به همین شکل ادامه داشته باشد اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی درفارس دور از انتظار نیست.
وی گفت: این محدودیت‌ها در صورت اعمال بیشتر شامل مراکز خرید، اماکن ورزشی ، تفریحی و سالن های سرپوشیده می شود .
در کنار این تدابیر ،ترغیب و تشویق به مشارکت در واکسیناسیون در کنار افزایش دوباره مراکز از تصمیمات امروز ستاد مقابله با کرونای استان بود.

برچسب ها: کرونا ، سویه جدید ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار