رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: زیرسویه جدید امیکرون از قدرت انتشار بالایی برخوردار است، به نحوی که یک بیمار مبتلا به زیرسویه جدید می‌تواند ۱۸ فرد دیگر را به این بیماری مبتلا کند و از تمامی مردم استان می‌خواهیم تا نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در مکان‌های سربسته، محل‌های تجمع، مکان‌های ورزشی و استخر‌ها و همچنین رفت و آمد‌های خانوادگی، توجه جدی داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 14 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر سید وحید حسینی افزایش تدریجی آمار‌های ابتلا و بستری در استان فارس را هشداری برای تمامی مردم استان اعلام کرد.

قدرت انتشار بالای زیرسویه جدید کرونا

او اظهار کرد: زیرسویه جدید امیکرون از قدرت انتشار بالایی برخوردار است، به نحوی که یک بیمار مبتلا به زیرسویه جدید می‌تواند ۱۸ فرد دیگر را به این بیماری مبتلا کند و از تمامی مردم استان می‌خواهیم تا نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در مکان‌های سربسته، محل‌های تجمع، مکان‌های ورزشی و استخر‌ها و همچنین رفت و آمد‌های خانوادگی، توجه جدی داشته باشند.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با دعوت از تمامی مردم استان به تکمیل دز‌های دریافت واکسن کرونا ادامه داد: کاهش نسبی آمار‌های کرونا، دستاورد مستقیم افزایش ایمنی عمومی در برابر این بیماری به کمک واکسیناسیون سراسری بود که این ضرورت در حال حاضر نیز با تاکید ویژه به تمامی افراد واجد شرایط، احساس می‌شود.

دکتر سید وحید حسینی با اعلام اینکه در حال حاضر عده بسیاری از افراد واجد شرایط، هنوز دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، از این افراد خواست تا هرچه سریع‌تر دراین زمینه اقدام کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

ضرورت تقویت ایمنی در برابر کرونا با دریافت دز جدید واکسن

اوادامه داد: همچنین با توجه به کاهش ایمنی واکسن پس از گذشت چند ماه از تزریق، از افراد بالای ۱۸ سال که سه دز واکسن دریافت کرده اند نیز دعوت می‌شود در صورتی که ۶ ماه از دریافت دز سوم واکسن آنان گذشته است، با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون استان، دز یادآور واکسن را نیز دریافت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آگاهی و هوشمندی بالای مردم استان فارس که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، پشتوانه مدافعان سلامت استان بوده است، ابراز امیدواری کرد در شرایط کنونی نیز شاهد افزایش مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون باشیم.
دکتر حسینی همچنین از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی خواست تا با دعوت از مردم به رعایت این دو اصل تاثیرگذار در مهار بیماری کووید۱۹، از مواجهه مردم فارس با موج جدید کرونا پیشگیری کنند.

آمادگی ۱۶ مرکز واکسیناسیون در شیراز برای تزریق واکسن کرونا

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به افزایش تقاضای مردم برای دریافت واکسن کرونا، هشت مرکز جدید به مراکز واکسیناسیون شیراز افزوده شد و هم اکنون ۱۶ مرکز در شیراز آماده ارائه خدمت به شهروندان است.
دکتر عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام افزایش مراجعان سرپایی به مراکز بهداشتی درمانی و درمانگاه‌ها افزود: در حال حاضر تزریق نوبت‌های سه گانه واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به ۹۳ و ۷۶ صدم درصد در نوبت اول، ۸۷ و ۸۴ صدم درصد در نوبت دوم و ۴۹ و ۲۸ صدم درصد در نوبت سوم رسیده است.
همچنین دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه هم اکنون ۱۸۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد ۳۲ مورد در گروه سنی کودکان هستند.

 

برچسب ها: کرونا ، خیز کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار