اردیبهشت امسال شهرداری شیراز اقدام به راه اندازی دیتا سنتر برای ایجاد بسترهای شهر هوشمند کرد و اعلام کرد شیراز به عنوان شهر پایلوت برای اجرای شهر هوشمند در کشور انتخاب شده است.اما در شهریور ماه همایشی 2 روزه در تهران برگزار شد و در این همایش شهرهای تهران،مشهد،اصفهان،تبریز و ارومیه بعنوان شهر هوشمند انتخاب شدند و اما از شهرهای شیراز،ساری، شهرکرد،کرمانشاه و یزد نیز بعنوان شهرهای شایسته مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 04 October 2015
تابناک فارس می نویسد:اردیبهشت امسال شهرداری شیراز اقدام به راه اندازی دیتا سنتر برای ایجاد بسترهای شهر هوشمند کرد.توجه شما را جلب می کنیم به سخنان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در هنگام افتتاح این دیتا سنتر.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در دیتاسنتر امکان تعاملات بین‌دستگاهی در شهرداری شیراز، سرویس‌دهی خدمات الکترونیکی شهر هوشمند و سرویس خدمات الکترونیکی به دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان فراهم شده است خاطرنشان کرد: این دیتاسنتر با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا و استاندارهای جهانی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با بهره‌برداری از این دیتاسنتر شهر شیراز به عنوان شهر پایلوت برای اجرای شهر هوشمند در کشور انتخاب شده است عنوان کرد: اجرای پایلوت شهر هوشمند امروز با هدف استقرار شاخص‌های شهر هوشمند در شیراز آغاز به کار کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز بیان کرد: شهر الکترونیکی شهری است که زیرساخت‌های اجرایی شهر هوشمند را دارد و حاکمیت، اقتصاد، حمل و نقل و غیره نیز با استفاده از نرم‌افزارهایی در این حوزه به صورت هوشمند انجام می‌شود.

شمس با اشاره به اینکه تلفن همراه هوشمند، کامپیوتر و لپ‌تاپ هوشمند هر شهروند که از طریق اینترنت به فضای وب وصل شود به دیتاسنتر متصل و امکان ارائه خدمات برای او فراهم می‌شود گفت: کیوسک‌های اطلاع‌رسانی وب هوشمند در 70 نقطه شهر شیراز از جمله پایانه‌های مسافربری، پارک‌ها و مراکز پرتردد شهر شیراز نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه این کیوسک‌ها علاوه بر ارائه اطلاعات مورد نیاز شهروندان تا شعاع یک کیلومتری ابروای‌فای ایجاد می‌کند افزود: این کیوسک‌ها به صورت ارتباط بی‌سیم اطلاعات را از طریق موبایل‌های هوشمند در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در مورد ابروای‌فای در شهر شیراز اظهار داشت: تعدادی نت بی‌سیم در نقاط مختلف و مجاز نصب می‌شود که اطلاعات شهروند الکترونیک و مورد نیاز شهر هوشمند را به صورت بی‌سیم به سامانه وای‌فای و یا موبایل‌های بی‌سیم منتقل می‌کند.

شمس تصریح کرد: با توسعه این موارد در سطح شهر ابروای‌فای ایجاد می‌شود که در فضای شهر الکترونیک هر شخصی قادر است اطلاعات الکترونیک را دریافت کند.

کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در سطح شهر خدمات الکترونیکی از جمله رزور هتل، خرید بلیط قطار و اتوبوس، پرداخت عوارض خودرو، خدمات اداره آب، برق و گاز، وضعیت آب و هوا، ترافیک و حتی نمایش روزنامه‌های کشوری و محلی را برای شهروندان به صورت رایگان فراهم می‌کند.

اما در شهریور ماه همایشی 2 روزه در تهران برگزار شد تحت عنوان:«شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری» و در این همایش شهرهای تهران،مشهد،اصفهان،تبریز و ارومیه بعنوان شهر هوشمند انتخاب شدند و اما از شهرهای شیراز،ساری، شهرکرد،کرمانشاه و یزد نیز بعنوان شهرهای شایسته مورد تقدیر قرار گرفتند.

48 شاخص مختلف برای ارزیابی شهرهای کشور جهت معرفی شهر هوشمند در این همایش اعلام شد که بر اساس شاخص های شهرهای هوشمند بین المللی 2014 و استاندارد ایزو 37120 مربوط به خدمات شهری و کیفیت زندگی طراحی است.

یعنی شیراز در زمینه هوشمندسازی حتی در حد تبریز و ارومیه هم نیست؟و هم رده یزد و شهرکرد و ساری و کرمانشاه است؟؟؟

2 حالت امکان پذیر است:یا امکانات هوشمندسازی شهر شیراز آنگونه که شهرداری شیراز گفته است فعلیت نیافته و یا اینکه شهرهای دیگر امکاناتی در سطح جهانی ایجاد کرده اند!
که البته مورد دوم بعید است.

البته مورد سومی هم است و آن هم معتبر نبودن این همایش است.
تابناک فارس آمادگی انتشار پاسخ شهرداری شیراز در این مورد را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار