معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به ضرورت صدور الکترونیکی پروانه‌های ساخت و جایگزین شدن عوارض بهره برداری به جای عوارض ساخت تاکید کرد و خواستار پیگیری جدی این دو مورد از سوی شهرداری‌های استان با کمک دفتر فنی استانداری فارس شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 16 July 2022

به گزارش تابناک فارس:محمود رضایی بر موضوع الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های ساخت اشاره کرد و اظهار داشت: با اعمال این شیوه، شهروندان می‌توانند بدون مراجعه به شهرداری در یک بازه زمانی کوتاه، مراحل اخذ پروانه ساختمانی را سپری کنند علاوه بر این الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های ساخت  علاوه بر کوتاه کردن زمان اخذ پروانه به شفاف‌سازی در این حوزه نیز کمک کرده و گلوگاه‌های احتمالی رانت و فساد در جریان اخذ پروانه را مسدود می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: از مزایای دیگر این شیوه آن است  که اگر پرونده‌ای بیش از اندازه در نوبت بماند، دلایل آن بررسی می‌شود و‌ این فرآیند بدون حضور مالک شکل می‌گیرد به گونه‌ای که شهروندان برای گرفتن پروانه ساختمانی نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری ندارند و به سهولت و با ارائه مدارک کامل از طریق سیستم الکترونیکی در کمتر از 10 روز می‌توانند پروانه ساختمانی دریافت کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین تاکید کرد: غیرحضوری شدن صدور پروانه ساختمانی و الکترونیکی شدن فرایندها، شهر را در پازل هوشمندسازی قرار می‌دهد و شهر به گونه‌ای توسعه می‌یابد که با حداقل درگیری با ضوابط اداری، رعایت اصول اخلاقی، انسانی شاهد یکسان‌سازی فرایندها در مدیریت شهری باشیم. 

به گفته رضایی اجرای این فرایند، سبب ایجاد شفافیت در پرداخت‌های مردم خواهد شد علاوه‌بر آن سرعت انجام امور به شدت افزایش می‌یابد، رانت‌ها و امضاهای طلایی حذف می‌شود و از مراجعه حضوری، اتلاف وقت، انرژی  به دلیل صدور یک پروانه ساختمانی جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: شهرداری‌های استان در موضوع تنظیم و اخذ عوارض باید به سمت عوارض بهره‌برداری به جای عوارض ساخت حرکت کنند. 

برچسب ها: مجوز ، ساخت و ساز ، ساختمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار