نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به حذف ارز ترجیحی تاکید کرد: پس از حذف ارز ترجیحی که با اصرار دولت صورت گرفت، دولت می‌باید بر اساس مصوبه مجلس قیمت‌ها را معادل قیمت‌های شهریور سال ۱۴۰۰ حفظ می‌کرد ،اما متاسفانه نه مصوبه مجلس توسط دولت درست اجرا شد و نه قیمت ها حفظ گردید. اکنون سفره کوچک مردم کوچک تر و بسیاری از کالاها از سفره مردم حذف شده است .
کد خبر: ۱۰۵۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 17 July 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: حجت اله فیروزی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، 26 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با تبریک عید خم خدمت ملت شریف ایران به مردم شهید پرور فسا، گفت: گهی رحمان و گه جبّار می شد/گهی غفار و گه قهّار می شد/عبایش را که می‌پوشید حیدر/خودش یک کعبه یِ سیّار می شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تیر امید از انتخابات ریاست جمهوری 1400 رها گردید و ناگزیر این تیر باید به هدف موفقیت برخورد گردد؛ میلیون‌ها زن و مردم وطن وست ایرانی و میلیون‌ها عاشق و دلداده ایران در اقصی و نقاط جهان چشم به امید به موفقیت مجلس شورای اسلامی و دولت مردمی دوخته‌اند، به لطف الهی مجلس در دوسال گذشته از عمر خود قوانین مهم و تاثیر گذاری را در حوزه‌های مختلف تصویب نموده است و همچنین شاداب و چابک رفع مشکلات اصلی مردم از جمله دغدغه‌‌های مهم خود می‌داند؛ امیدواریم دولت مردمی با تمرکز بر روی اهداف و هدفمندی برنامه‌ها و توان و ظرفیت خود تحرکی اساسی در میدان اجرا را به نمایش بگذارد.

فیروزی خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد:جناب آقای دکتر رییسی، یکسال از عمر دولت مردمی شما سپری شده است اما مردم همچنان چشم انتظار تحقق شعارهای دولت مردمی شما هستند. ریشه کنی فقر مطلق، رفع محرومیت و عدالت گستری، ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال، تک رقمی شدن تورم، کاهش هزینه‌های درمان، قطع وابستگی سفره مردم از دلار، ایجاد اشتغال و ده‌ها شعار دیگر وعده دولت مردمی است؛ کارنامه یکساله دولت شما با وجود توجیهاتی که داشته‌اید چشم اندازی روشنی را به نمایش نمی‌گذارد و بی شک با تیم کنونی، دولت موفق به تحقق شعارهای خود نخواهد بود، از دولت تک صدایی به گوش نمی‌رسد.

نماینده مردم فسا با اشاره بروکراسی اداری در دولت سیزدهم گفت: بروکراسی اداری همچنان نارضایتی ایجاد می‌کند و مردم چشم به معجزه تحولی شما دارند، لیکن می‌دانیم که عدم موفقیت جنابعالی هزینه ای به مراتب سنگین تر از دولت های پیشین برای کشور و نظام به همراه خواهد داشت، لذا لازم است تا زمان بیشتری از دست نرفته با یک ارزیابی مناسب از عملکرد مسئولان تا پایین ترین سطح، وزرا و مدیران ضعیف و فاقد کارآیی، جای خود را به مدیران قوی تر واگذار کنند .مدیران قوی و با تجربه و مسئولان کاریزماتیک علاوه بر تاثیر در پیشرفت امور، حضورشان آرامبخش مردم و تکیه گاه ایام سخت کنونی خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه ضمن طرح مشکلات آب شرب در کشور تاکید کرد: مشکل آب شرب به معضلی بزرگ در کشور تبدیل شده و صدای وا عطشای مردم در بسیاری از نقاط کشور به گوش می‌رسد ،اما برنامه مدونی نیز برای علاج این مشکل فراگیر کشور ارائه نمی‌شود ،بسیاری از صنایع، کارخانجات و سرمایه گذاران نیز در صورت تامین آب پایدار فعالیت های خود را شروع خواهند کرد، شاید اگر ساختار بودجه کشور با هدایت بخش مهمی از بودجه به سمت انتقال آب به مناطق مختلف کشور اصلاح شود، فضای سرمایه گذاری تولید ،اشتغال ،معیشت و اقتصاد متحول گردد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به حذف ارز ترجیحی تاکید کرد: پس از حذف ارز ترجیحی که با اصرار دولت صورت گرفت، دولت می‌باید بر اساس مصوبه مجلس قیمت‌ها را معادل قیمت‌های شهریور سال ۱۴۰۰ حفظ می‌کرد ،اما متاسفانه نه مصوبه مجلس توسط دولت درست اجرا شد و نه قیمت ها حفظ گردید. اکنون سفره کوچک مردم کوچک تر و بسیاری از کالاها از سفره مردم حذف شده است .

وی در ادامه یادآور شد: مشکل اشتغال همچنان مهم ترین مشکل جوانان بوده و میلیون‌ها جوان تحصیلکرده چشم به اقدامات سریع دولت دوخته‌اند ،مشکل اشتغال با ایجاد قرارگاه، ستاد کمیته و کمیسیون برطرف نمی‌شود،ایجاد اشتغال روشی ،منطقی علمی و اقتصادی دارد،لذا تا بخش خصوصی محترم شمرده نشود و توان بخش خصوصی پای کار نیاید و سرمایه گذاری تسهیل و از سرمایه گذار حمایت واقعی نشود،هیچ تحولی در اشتغال صورت نخواهد گرفت.

فیروزی در مورد دامداران کشور تصریح کرد:دامداران کشور این قشر مولد و پرتلاش در سخت ترین شرایط تاریخی کشور قرار دارند،کمبود و گران بودن نهادهای دامی، نگهداری آن را برای آنها سخت کرده و محدودیت صادرات و نابسامان بازار، شرایط فروش را برای آنان غیر ممکن کرده است نه توان نگهداری دام و نه امکان فروش آن را دارند.

وی با اشاره به اجرای صحیح طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: اجرای صحیح رتبه بندی فرهنگیان کما کان در هاله‌ای از ابهام است و تبدیل وضعیت کارکنان رسمی و غیر رسمی دولت و شرکت مخابرات بلاتکلیف باقی مانده است.

بازنشستگان در انتظار همسان سازی و تحول در حقوق خود هستند،مطالبه تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان غیر رسمی وزارت بهداشت که در ایام سخت کرونا ایثار گرانه برای حفاظت از جان و سلامتی مردم تلاش کرده اند بی پاسخ مانده و روزی نیست که جمعی از کارکنان دستگاه های اجرایی تعدیل نشوند و برای بازگشت به کار به نمایندگان مراجعه نکنند .

وی در ادامه افزود:بانک‌ها همچنان تسهیلات را با دشواری به تولیدکنندگان و مردم عادی می‌دهند ،که انتظار مردم، نخبگان برای تحول در نظام بانکی کشور تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

حجت آله فیروزی در پایان خطاب به رئیس جمهور خاطر نشان کرد: توان کم نظیر مجموعه‌های بزرگ عمرانی و اجرایی کشور از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که تجربه گرانقدر اجرای چند هزار پروژه مهم تخصیصی، ملی و منطقه‌ای را در کارنامه خود دارد توسط دولت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد،نمایندگان مجلس به جهت حضور مستمر و ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم ضربه گیر دولت و آرامبخش فضای سخت وسنگین کنونی کشور شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار