منصور امیریان گفت: ۷ هزارهکتار از اراضی شهرستان مرودشت به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۲۰ هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای از اراضی این شهرستان تولید و به دامداران عرضه شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 19 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: منصور امیریان گفت: ۷ هزارهکتار از اراضی شهرستان مرودشت به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۲۰ هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای از اراضی این شهرستان تولید و به دامداران عرضه شود.

او گفت: کشت زود هنگام ذرت با توجه به تغییرات اقلیمی و به منظوردسترسی به علوفه تازه از اسفند ماه در این شهرستان در اراضی آیش آغاز شده است که بخش عمده ذرت علوفه‌ای در این شهرستان در تناوب با گندم و جو کشت شده است که در مهر و آبانماه برداشت خواهد شد.

امیریان گفت: با توجه به کمبود علوفه و بازه زمانی چند ماهه برداشت محصول در این شهرستان، علوفه تولیدی می‌تواند برای چند ماه از سال علوفه مورد نیاز دامداران را تامین کند.

این مقام مسئول گفت: شهرستان مرودشت مقام اول تولید ذرت علوفه‌ای در استان فارس را دارا است و محصول تولیدی علاوه بر سیلو سازی و تعلیف ۱۴۰۰ واحد دامپروری صنعتی و سنتی به شهرستان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار