مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اعلام کرد که از ابتدای اجرای طرح مردمی‌ سازی یارانه‌ها ۴۱۸ پرونده احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالای اساسی در این استان تشکیل و مجر به محکومیت ۱۴۰۰ میلیارد ریالی متخلفان شده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 19 July 2022

 غلامرضا سالاری مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس اظهارداشت: از ابتدای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، تعزیرات حکومتی استان در حوزه های مختلف اعم از تولید، عرضه و خدمات، طرح‌های ضربتی نظارتی اجرا کرده و با سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها، صدور احکام قاطع و بازدارنده و اجرای بدون اغماض احکام صادره، اقدامات موثری را در برخورد با متخلفین و اخلالگران انجام داده است.

وی افزود: با اجرای طرح عادلانه سازی یارانه ها، سودجویان فرصت را برای احتکار کالا و عرضه آنها هنگام افزایش قیمت‌ها، غنیمت شمردند و این موضوع موجب بروز اشکالاتی در عرضه کالاهای اساسی شد که البته با اقدامات خوب و هماهنگ اعضای کمیسیون تنظیم بازار استان فارس، شاهد کمترین تنش ها در بازار کالاهای اساسی این استان بودیم.

دبیر کمیسیون تنظم بازار استان با بیان اینکه در حوزه کالاهای اساسی احکام سنگینی برای محتکرین صادر و اجرا شده است، افزود: از ابتدای اجرای طرح مذکور، ۴۱۸ پرونده احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالاهای اساسی در شعب تعزیرات حکومتی فارس رسیدگی و منجر به صدور احکام جریمه نقدی به میزان ۱۴۰۰ میلیارد ریال برای متخلفین و عرضه کالاهای کشف شده در بازار شد.

سالاری با بیان اینکه عمده انبارهای احتکار کالا، توسط گزارشات مردمی کشف شده که این مهم حاکی از تاثیر نظارت های مردمی بر کشف و کاهش تخلفات است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم تا در صورت اطلاع از احتکار کالا ، موارد را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و یا پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند تا نسبت به برخورد با متخلفین اقدام قانونی انجام شود.

رسیدگی به ۱۹۳ پرونده مرتبط با تخلفات استاندارد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس همچنین گفت: پرونده های مرتبط با موضوع استاندارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر تخلفی در این چارچوب صورت بگیرد ، با متخلفین برخورد قاطع خواهد شد.

سالاری از رسیدگی به ۱۹۳ پرونده تخلفات استاندارد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: متخلفین این پرونده ها بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند و علاوه بر این ۱۰ واحد تولید محصولات غیراستاندارد نیز پلمپ شده است.

وی با اشاره به حساسیت رعایت قوانین استاندارد توسط تولیدکنندگان، افزود: اجرا نشدن استاندارد و قوانین مربوط به آن از سوی تولیدکنندگان ممکن است باعث بروز خسارات جبران ناپذیری شود بنابراین نیازمند نظارت مستمر و قانونمند در این حوزه هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس بیان کرد: با هدف نظات مستمر گشت های مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاههای متولی انجام می شود و مقرر شده پرونده های متشکله در این رابطه نیز با جدیت رسیدگی و مجازات های سنگینی برای متخلفین اعمال شود.

برچسب ها: جریمه ، محتکر کالا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار