این موضوع از ابتدای انتصاب استاندار کنونی فارس بیش از گذشته مطرح و مورد توجه واقع شده است. مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انتهای خردادماه از جذب 11 هزار گردشگر سلامت به استان فارس در سال گذشته خبر داد که بیشترین سهم متعلق به کشور عمان و عراق است.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 20 July 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: گردشگری صنعتی چند وجهی که تمام ابعاد آن را در استان فارس می‌توان دید، این استان ظرفیت‌های بسیاری در انواع گردشگری اعم از تاریخی، مذهبی، طبیعی، سلامت و دیگر انواع دارد. به جرئت می‌توان گفت که این موهبت‌های خدادادی در کنار دیگر ظرفیت‌ها که حاصل تلاش مردمان این دیار است می‌تواند اقتصاد فارس را دگرگون کند.

در میان انواع گردشگری، گردشگری سلامت جایگاه ویژه‌ای در استان فارس دارد. وجود بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز در کنار پزشکان حاذق سبب شده که از دیرباز بسیاری از افراد از کشورهای خارجی و دیگر استان‌ها برای درمان به شیراز مراجعه کنند به همین دلیل استفاده از این ظرفیت تحت عنوان گردشگری سلامت همواره مطرح بوده است.

این موضوع از ابتدای انتصاب استاندار کنونی فارس بیش از گذشته مطرح و مورد توجه واقع شده است. مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انتهای خردادماه در گفت‌وگو با تسنیم از جذب 11 هزار گردشگر سلامت به استان فارس در سال گذشته خبر داد که بیشترین سهم متعلق به کشور عمان و عراق است.

به گفته وی حمایت استاندار فارس و اولویت‌بندی دانشگاه امیدواریم امسال دو برابر توریست سلامت به استان فارس وارد شود چراکه هم گردش اقتصادی و هم در حوزه خدمات درمانی تحولی ایجاد می‌کند.

امروز نیز معاون گردشگری استاندار فارس از افزایش میانگین 400 درصدی ورود گردشگران حوزه سلامت خبر داد و آن را نشان از نتیجه اقدامات مثبت و موثر درون استان دانست.

به گفته محمد فرخ‌زاده توجه به قابلیت‌ها و زمینه‌های قابل توجه حوزه سلامت، با اتخاذ تدابیر لازم و مدیریت منسجم، اهداف و برنامه‌های پیش رو به نحو مقتضی محقق و منجر به رشد شد.

وی معتقد است که مدیریت کارآمد و علمی در زمینه گردشگری سلامت نیازمند ارائه آموزش‌های تخصصی برای تسهیل گران سلامت و عوامل شاغل نظامی و غیر نظامی در زمینه اصول و آداب تشریفات، زبان خارجه و پروتکل‌های فرودگاهی در راستای تحقق و پیشبرد اهداف عالی گردشگری سلامت است.

در همین راستا نیز امروز بعدازظهر جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس با موضوع هماهنگی حضور بیمارستان‌های استان در نمایشگاه سلامت عمان برگزار شد که عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس در این جلسه از برگزاری نمایشگاه سالانه گردشگری سلامت در مهرماه جاری در کشور عمان خبر داد.

سهراب شرفی با اشاره به ظرفیت بخش سلامت فارس معتقد است که باید از فرصت حضور و معرفی توانمندی‌های خود در این نمایشگاه بهره برد و پیشنهاد اختصاص بخشی به عنوان پاویون استان فارس با مشارکت فعالان بخش خصوصی استان به صورت متمرکز در این نمایشگاه را پیشنهاد داد.

به گفته وی این نمایشگاه 4 تا 6 مهرماه در کشور عمان برگزار می‌شود که این فرصت می‌تواند به عنوان بازاریابی برای گردشگری سلامت فارس باشد. شرفی با بیان اینکه حضور واحد استان فارس به صورت تجمیعی و متمرکز می‌تواند گام مهمی در جهت گردشگری سلامت استان باشد گفت: در این نمایشگاه باید دو بازوی تخصص و بازاریابی در کنارهم باشند تا با توجه به توانمندی‌های منحصر به فرد بیمارستان‌ها، تخصص و تبحر پزشکان استان و بازاریابی بخش خصوصی شرایط حضور موفق استان فارس در نمایشگاه ممکن می‌شود.

شرفی معتقد است که اولویت با حضور بیمارستان دارای گواهی‌‌نامه IPD در نمایشگاه سلامت عمان است و همچنین در طول زمان برگزاری نمایشگاه نیاز است پزشکان متخصص نیز در غرفه استان حضور داشته باشند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه این نمایشگاه می‌تواند زمینه شناساندن توانمندی‌های گردشگری سلامت استان با تأکید بر برندسازی و تبلیغات همه جانبه زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری سلامت استان را فراهم آورد، از برگزاری همایش بزرگی در حوزه گردشگری سلامت با هماهنگی اتاق بازرگانی فارس به عنوان نماینده بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی جهت استانداردسازی بیمارستان‌های پذیرنده سلامت IPD در شیراز خبر داد.

 

با توجه به اینکه کشور عمان یکی از مهم‌ترین بازارها برای گردشگری سلامت استان فارس است، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با تسنیم به ساماندهی گردشگری سلامت استان اشاره و عنوان کرد: براساس تفاهمنامه با وزارت صحه عمان بناست که کلینیکی با حضور استادان و پزشکان ایرانی در این کشور راه‌اندازی شود و با برنامه‌ریزی تعدادی از پزشکان به عمان روند به جای اینکه بیماران به ایران بیایند ویزیت اولیه آنجا انجام شود و اگر نیاز به خدمات بستری یا عمل جراحی بود به بیمارستان‌های استان فارس ارجاع شوند.

مهرداد شریفی با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی کلینیک فراهم شده و امیدواریم ظرف چند ماه آینده این امر محقق شود، تصریح کرد: رفتن اساتید و پزشکان به کشور عمان سبب می‌شود که بسیاری از بیماران که امکان سفر به ایران را نداشته باشند ویزیت و درمان شوند همچنین به شناسایی و معرفی امکانات درمانی و اقتصاد گردشگری استان فارس کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار