دکتر رحمانیان اظهار کرد: مثبت شدن ۵۰ درصد از نمونه ها بسیار نگران کننده است. انتظار می رود در روز های پیش رو با ادامه این روند جهرم به وضعیت قرمز یا نارنجی نزدیک شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 21 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد رحمانیان پنجشنبه  با اشاره به اینکه در دو روز گذشته ۲ بیمار جدید در بخش کرونا بستری شده‌اند، افزود: در بین بیماران مبتلا شاهد حضور سالمندان و افرادی با بیماری زمینه‌ای هستیم که علائم بیماری در آن‌ها به نسبت شدیدتر است.
وی ابراز کرد: تعداد مراجعه بیماران مشکوک به کرونا جهت ویزیت متخصصان عفونی سه برابر قبل شده است. روزانه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ بیمار به درمانگاه مراجعه می‌کنند.
وی بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه جاری از ۱۵۰ بیمار مراجعه‌کننده نمونه تشخیص کرونا گرفته شده که ۷۵ مورد از آن‌ها مثبت قطعی شده است.
به گفته وی تب، بدن درد، آب ریزش بینی و گلو درد از علائم شایع بیماران است که هم در بزرگسالان و هم در کودکان دیده می‌شود.
دکتر رحمانیان اظهار کرد: مثبت شدن ۵۰ درصد از نمونه ها بسیار نگران کننده است. انتظار می رود در روز های پیش رو با ادامه این روند جهرم به وضعیت قرمز یا نارنجی نزدیک شود.
وی گفت: در بین بیماران مبتلا شاهد حضور سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای هستیم که علائم بیماری در آن‌ها به نسبت شدیدتر است. همین طور در دو روز گذشته ۲ مورد بستری جدید در بیمارستان داشتیم.
وی با بیان اینکه در سویه جدید، سالمندان، افراد با بیماری زمینه‌ای و بیماران خاص بیش از دیگران در معرض خطر بیماری هستند، تأکید کرد: در این شرایط بهترین کار تکمیل مراحل واکسیناسیون و دریافت دز یادآور است، از این رو انتظار می رود شهروندان در اسرع وقت برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون دانشگاه مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: دریافت واکسن باعث می‌شود شدت علائم بیماری در بدن کاهش یابد. حاد شدن علائم بیماری در فرد واکسن‌نزده موجب می‌شود دوره درمان بیماری طولانی و سخت شود و در مراحلی با وجود درمان‌های حمایتی، فرد، جان خود را از دست دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بعد از ۶ ماه از تزریق واکسن، ایمنی در بدن کاهش می‌یابد، گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها می‌گذرد برای دریافت دز یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند. نکته حائز اهمیت دیگر واکسیناسیون کودکان و گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است. هر چه سریع‌تر والدین برای دریافت واکسن فرزندانشان اقدام کنند.
وی با اشاره به بی‌توجهی شمار قابل توجهی از شهروندان به زدن ماسک در محیط‌های بسته و همین طور محیط‌های باز و شلوغ گفت: اگر به صورت گذری در خیابان‌های شهر، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و... سر بزنیم متوجه می‌شویم اکثر افراد جامعه دیگر از ماسک استفاده نمی‌کنند و این مسأله برای آنها بسیار عادی شده است. در حالی که ماسک در کنترل بیماری بسیار حائز اهمیت بوده و می‌توان گفت یک سد دفاعی است.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار