اداره کل هواشناسی فارس با صدور اطلاعیه ای و اعلام سطح نارنجی نسبت به بارش های موسمی همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 23 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مدیر کل هواشناسی فارس افزود : رگبار و رعد برق در مناطق مستعد، همراه با بارش تگرگ، وزش شدید موقتی باد و گرد و خاک نوع مخاطره پیش بینی شده است.

مسعود حقیقت اضافه کرد: امروز شنبه (یک مرداد) در مناطق جنوب شرقی و جنوبی افزایش ابر و در ساعت های بعد از ظهر و شب با رگبار ، رعد و برق و در برخی نقاط تند باد موقتی و خیزش گرد و خاک گزارش شده است و تا دوشنبه سوم مرداد ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: سه شنبه چهارم مرداد ماه در مناطق شرقی، جنوبی و بخش هایی از مرکز، افزایش ابر و در ساعت های بعد از ظهر و شب با رگبار و رعد و برق و در بعضی ساعت ها تند باد موقتی و خیزش گرد و خاک با احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است و تا چهارشنبه این سامانه ادامه دارد و بخشی از مناطق شمالی را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: روز پنجشنبه ۶ مرداد، کل استان به ویِژه در نیمه جنوبی و غربی، افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق در بعضی ساعات تندباد موقتی ، خیزش گرد و خاک با احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است و تا جمعه هفتم مرداد ماه بخش هایی از مرکز هم در برخواهد گرفت.

حقیقت گفت: اثر مخاطره همچون، صاعقه، آبگرفتی معابر، جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، جاری شدن سیل، احتمال شکستن درختان کهن سال و نهال ها وجود دارد.

وی گفت: پرهیز از ماندن در بستر رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، عدم صعود به ارتفاعات ، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره ، اجتناب از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها توصیه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار