نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو از چهارم تا هفتم مردادماه به میزبانی شهر شیراز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 25 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی فرهادی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در نشست خبری گفت: در برگزاری نمایشگاه ها، علاوه بر حمایت از شرکت کنندگان کشوری، حمایت از فعالان استانی را مد نظر قرار می‌دهیم.

او گفت: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی خودروی شیراز فردا افتتاح می‌شود و از ۴ تا ۷ مرداد و در فضایی به متراژ ۱۲ متر مربع و با مشارکت ۱۷ استان برپا خواهد شد.

فرهادی گفت: صنعت خودرو از اهمیت ویژه برخوردار است و از صنایع مهم جهان است و در روابط بین الملل، مباحث مختلف اقتصادی و سیاسی موثر است و طراحی و پلتفرم و قطعه سازی در این حوزه حائز اهمیت ویژه است.

فرهادی گفت: در قطعه سازی اگر به کیفیت لازم برسیم شاهد حفظ و ارتقای رقابت در بازار خودرو موفق و شاهد رشد و شکوفایی این صنعت به عنوان صنعت مادر خواهیم بود.

او گفت: در این صنعت باید شاهد رقابت آزاد و عملکرد بخش خصوصی باشیم و مشتری بر اساس قیمت، کیفیت و محصول مناسب در صنعت خودرو باید حق انتخاب داشته باشد و همچنین در حوزه بین الملل و داخلی با رعایت این معیار‌ها در صنعت خودرو حرفی برای گفتن داشته باشیم.

فرهادی گفت: برای تحقق شعار سال باید یک کار کارشناسی شده در حوزه‌های مختلف تولید به انجام برسانیم و مبحث دانش بنیان را در تمام حوزه‌های علمی را در بحث تولید و تولیدگر در صنعت خودرو برسانیم.

او گفت: قطعه سازی پایه اصلی صنعت خودروست و از ابتدای تولید تا فروش و عرضه و پس از مصرف، حائز اهمیت و توجه است و وقتی قطعه مناسب باشد، عمر محصول بالا می‌رود و در هزینه مردم و منابع و انرژی و مواد اولیه نیز صرفه جویی می‌شود.

فرهادی گفت: برنامه ریزی استراتژیک در حوزه دانش بنیان در خودرو سازی و قطعه سازی باید در ابعاد فنی و مدیریتی داشته باشیم و مدیر از دانش لازم برای شناخت فضای بازار و رقابتی برخوردار باشد.

او گفت: در زنجیره تولید نیاز به بحث دانش بنیان داریم و در حوزه سیاست گذاری اقتصاد کارآمد نیز باید استراتژی بلند مدت برای سرمایه گذاری و تولید داشته باشیم.

فرهادی گفت: کیفیت در زمان رقابت، شکل می‌گیرد و رقابت موجب توجه به نوآوری و ارتقای کیفیت می‌شود و رقابت باید بر اساس شایستگی رقم بخورد و محصول در کنار محصولات خارجی به سمت به دست آوردن رتبه‌های بالاتر حرکت کند.

او گفت: ثبات مدیریتی برای حوزه اجرا نیز مهم است و نباید هر چند وقت یک بار شاهد طرح جدید با تغییر مدیر باشیم به صورتی که موجب اتلاف وقت شود و باید ترتیبی ایجاد شود تا مدیران خوب باید دوام داشته باشند.

فرهادی گفت: در نمایشگاه بین المللی فرصت حمایت و رقابت در عرصه‌های مختلف با زبان نمایشگاهی فراهم می‌شود.

سید عبدالهادی خسرو فرد رئیس اتحادیه لوازم یدکی فارس نیز گفت: تعامل ما با نمایشگاه بین المللی فارس مطلوب است و این نمایشگاه فرصتی برای بها دادن به صنعت کشور است و مدیرعامل نمایشگاه بر حضور اصناف در نمایشگاه‌ها تاکید ویژه دارد.

او گفت: شرکت کنندگان با حضور در نمایشگاه‌ها به نوعی اعتبار برای خود کسب می‌کنند و لیست شرکت کنندگان صنعت خودرو ابتدا به اتحادیه ارسال می‌شود و با تایید و بررسی مجوز برای شرکت در نمایشگاه خودرو و قطعات خودرو داده می‌شود.

خسرو فرد گفت: در زمان برگزاری نمایشگاه بر عملکرد شرکت کنندگان نیز توسط اتحادیه نظارت می‌کنیم و تنها نمایشگاهی که در کشور تخصصی برگزار می‌شود و تعامل نزدیک با اصناف و اتحادیه دارد، نمایشگاه بین الملللی فارس است.

امیر خرم مجری نمایشگاه قطعات خودرو نیز گفت: بیست و یکمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۸۰ شرکت از ۱۷ استان برگزار خواهد شد و ۲۵ درصد شرکت کنندگان از فارس هستند و در پنج سال گذشته نمایشگاه خودرو از قطعات آن مجزا شده است.

او گفت: امسال رشد ۴۵ درصدی متراژ و ۵۰ درصدی مشارکت کنندگان استانی را در نمایشگاه قطعه خودرو داریم و ۸۵ درصد شرکت کننده و سایرین توزیع کننده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار