رئیس ستاد عتبات عالیات فارس از ثبت‌نام حدود ۶۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: مواکب اربعینی استان فارس در مرز شلمچه، نجف اشرف، مسیر نجف ـ کربلا، کربلای معلی، کاظمین و سامرا برپا خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 26 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: اسکندر قاسمی، رئیس ستاد عتبات عالیات فارس اسکندر قاسمی، رئیس ستاد عتبات عالیات فارس از ثبت‌نام حدود ۶۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: این افراد از طریق سامانه موکب‌داران مراحل ثبت‌نام را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام موکب‌داران تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: همزمان با سراسر کشور و مطابق روال هر ساله کار ثبت‌نام و تمدید پروانه موکب داران اربعین از دوماه پیش آغاز شده است.

قاسمی با یادآوری اینکه پروانه موکب‌داران به صورت سالانه صادر و تمدید می‌شود، گفت: موکب‌داران اربعین حسینی فارس باید برای سال جاری درخواست خود را جهت صدور پروانه جدید و یا تمدید آن از طریق سامانه موکب‌داری ارسال کنند تا درخواست آن‌ها در کمسیون کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان فارس بررسی شود.

وی تصریح کرد: درخواست مواکب در کمسیون این کمیته با حضور اعضا بررسی شده و در صورت تأیید کمسیون، سیر مراحل صدور مجوز انجام خواهد پذیرفت و اعزام مواکب جهت خدمت‌رسانی منوط به تصمیم در جلسات مشترک ایران و عراق و همچنین صدور مجوز و دستورالعمل‌های صادره از ستاد اربعین حسینی کشور خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار کرد: مواکب اربعینی استان فارس در مرز شلمچه، نجف اشرف، مسیر نجف ـ کربلا، کربلای معلی، کاظمین و سامرا برپا خواهند شد.

وی با بیان اینکه میزبان اصلی مراسم پیاده روی اربعین حسینی، دولت و مردم عراق هستند که انصافاً کریمانه از زائران پذیرایی می‌کنند، افزود: حضور موکب‌ها و خادمان ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران حسینی است.

قاسمی در پایان تأکید کرد: اولویت موکب‌های ایرانی در اربعین امسال با توجه به پیش‌بینی گرمای بالای ۴۰ درجه در عراق، مهیا کردن محل استراحت، اسکان زائران با استفاده از دستگاه‌های سرمایشی و تامین آب آشامیدنی خنک است و در بخش تغذیه، هدف‌گذاری شده تا با مشارکت موکب‌های عراقی این کار صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار