کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: هم‌نشینی ماه و زهره فرصت خوبی برای علاقه‌مندان عکاسی آسمان شب فراهم می‌کند تا بتوانند تصاویر بسیار جذابی از هلال ماه به همراه زمین تاب و دومین جرم درخشان آسمان شب و سیاره زهره در کنار هم ثبت کنند.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 26 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: چهارشنبه _پنجم مرداد_ ماه از فاصله شش درجه و شش دقیقه قوسی ناهید می‌گذرد و ماه ۲۸ روزه می‌شود. ماه و سیاره همسایه زمین از مختصات رصدخانه لارستان حدود ساعت ۰۴:۳۹_ یک ساعت و ۵۰ دقیقه قبل طلوع خورشید_ قابل رصد می‌شوند، سپس زمانی که به ارتفاع حدود ۱۷ درجه‌ای از افق شرقی برسند ساعت ۰۵:۵۴ در روشنایی آسمان سپیده‌دم محو می‌شوند.

وی افزود: هلال ماه با دو درصد روشنایی در قدر منفی ۸.۷ و زهره در قدر منفی ۳.۹ هر دو در صورت فلکی ثور قرار دارد. این مقارنه با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین دو چشمی قابل مشاهده خواهد بود. این هم‌نشینی فرصت خوبی برای علاقه‌مندان عکاسی آسمان شب فراهم می‌کند که بتوانند تصاویر بسیار جذابی از هلال ماه به همراه زمین تاب و دومین جرم درخشان آسمان شب، سیاره زهره، در کنار هم ثبت کنند. البته تماشای این پدیده با چشم غیر مسلح هم خالی از لطف نیست.

 

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار