مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: به رغم بارش های اخیر در اکثر نقاط استان، تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و آمد و شد در آنها جریان دارد.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 30 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: علیرضا راستیارافزود: هم اینک ۵۰۰ نیروی راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین در شبکه راههای استان مستقر و آماده مقابله با بحران احتمالی ناشی از جاری شدن سیل هستند.
او ادامه داد: مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری فارس از طریق افزون بر ۲۵ دوربین نظارتی به شکل آنلاین شیراز مشغول رصد محورهای استان است و به محض تغییرات جوی، انجام اقدامات پیشگیرانه را به سرعت در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی، با اشاره به تخریب پل قلعه میرزا در محور خرمی - انارک - خنجشت در محدوده روستاهای قشلاق قلعه میرزا در شهرستان خرمبید گفت: هم اینک مسیر جایگزین برای دسترسی به روستاهای بالادست این پل از محور خنجشت به اقلید پیش بینی شده و می کوشیم به شکل موقت این محور را بازگشایی کنیم.

به گزارش ایرنا ؛بر اساس اطلاعیه هواشناسی فارس، از روز سه‌شنبه ۴ مرداد تا دوشنبه ۱۰ مرداد امکان جاری شدن روان و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه و خسارت در اثر باد شدید در مناطق مختلف استان فارس وجود دارد.

همچنین این سازمان در پی اعلام هشدار قرمز و نارنجی توصیه هایی را نیز اعلام کرده است که شامل اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم جابه جایی عشایر کوچ رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه ها،‌عدم قرار گرفتن در مسیل ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده می شود.

به تمام دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران نیز آماده باش داده شده است.

همچنین جمعیت هلال احمر فارس اعلام کرده که در جریان سامانه بارشی اخیر ۲۴شهرستان استان فارس درگیر سیلاب شدند، اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر شهرستان‌های زرین دشت، گراش ، داراب ، نی ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان ،خرامه، کوهچنار، فیروزآباد ، آباده،مرودشت،شیراز،فسا،ارسنجان،اقلید،استهبان، جهرم،قیر و کارزین،خنج و رستم در استان فارس با سیلاب درگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار