در جریان سامانه بارشی اخیر۲۴ شهرستان فارس از جمله زرین دشت،گراش ، داراب، نی‌ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان، خرامه،کوهچنار،فیروزآباد،آباده،مرودشت،شیراز،فسا،ارسنجان،اقلید،استهبان، جهرم،قیر و کارزین،خنج و رستم درگیر سیل شدند.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 31 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسین درویشی اظهار کرد: در جریان سامانه بارشی اخیر۲۴ شهرستان فارس از جمله زریندشت،گراش،داراب،نی‌ریز،فراشبند،ممسنی؛کازرون،خرمبید،سپیدان،بختگان، خرامه،کوهچنار،فیروزآباد،آباده،مرودشت،شیراز،فسا،ارسنجان،اقلید،استهبان، جهرم،قیر و کارزین،خنج و رستم درگیر سیل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: از چهارم مردادماه تاکنون به ۵ هزار و ۳۴۶ نفر امدادرسانی شده و متاسفانه یک نفر جان باخت.

درویشی با بیان اینکه هفت هزار و ۷۹۸ نفر دچار حادثه شده‌اند، گفت: هزار و ۷۹۸ خانوار در مسیل های سیل دچار حادثه شدند و ۲۰ نفر مصدوم به صورت سرپایی خدمات دریافت کردند.

حسینی با اشاره به آمار افراد اسکان داده شده توسط این جمعیت گفت: در چند روز اخیر ۸۵۳ نفر اسکان داده شده‌اند و اقلام امدادی از جمله نایلون، پتو، موکت، چادر، کلمن آب ، حبوبات، کنسرو ، برنج، چای و قند وشکر در بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

او با بیان اینکه ۵ روستا در سیل اخیر دچار آبگرفتگی شدید شدند، گفت: روستاهای زین آباد و رمبه از شهرستان داراب، روستاهای صالح آباد و ایزدی از شهر بختگان و روستای جعفر آباد از آباده طشک تخلیه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه با استفاده از ۶۴ دستگاه موتور پمپ و لجن کش کار تخلیه آبگرفتگی ۱۷۲ باب منزل هموطنان استان فارسی صورت گرفته است، تاکید کرد: در حادثه سیلاب اخیر ۲۴۸ تیم عملیاتی در قالب هزار و ۱۴۵ نیرو با ۱۹۳ خودرو به‌ مردم امداد رسانی می‌کنند.

برچسب ها: آبگرفتگی ، باران ، مونسون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار