بر اثر بارش‌های سنگین شب گذشته در روستای سارویی مرودشت، ۱۲ واحد مسکونی تخریب شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 01 August 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: چند روزی است که سامانه بارشی مونسون، در نقطه نقطه فارس شروع به باریدن کرده که در این بین برخی را خشنود و برخی دیگر را به خاطر خسارات وارده غمگین کرده است.

در روز نخست سهم شهر مرودشت بارش ۵۰ میلی متری باران و متعاقب آن آبگرفتگی معابر و بروز مشکلاتی برای شهروندان مرودشتی بود که با درایت مدیر و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان به خیر گذشت.

هر چند ستاد مدیریت شهرداری مرودشت پس از آن به حال آماده باش کامل درآمد اما مثل اینکه این سامانه هر لحظه جا به جا می شود و به صورت شطرنجی به روستاها و سایر بخش‌ها می‌رود.

تخریب بخشی از شالیزارهای کامفیروز، تخریب پل و جاده در تعدادی از روستاهای بخش درودزن و قطعی راه‌های ارتباطی و همچنین قطعی آب و برق از جمله مشکلات و عواقب بارش های سنگین در شهرستان مرودشت می باشد.

فرماندار مرودشت در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: بارش باران در روستای سارویی به حدی بود که ۱۲ واحد مسکونی را در مسیر خود را به علت شدت ضربات سنگ، تخریب کرد که ساکنان آنها به سرعت در مناطق امن اسکان داده شدند.

اسماعیل خوشبخت با اشاره به آمادگی کامل اعضای ستاد مدیریت بحران و استقرار آنان در مناطق خطرپذیر بیان کرد: با اطلاع از سیل در منطقه سارویی، با سرعت عوامل راهداری و امدادی در آنجا اعزام و ایمن سازی انجام گرفت و از هر گونه فاجعه انسانی جلوگیری شد.

وی افزود: به علت قطع بارش و فروکش کردن آب های سطحی ، تردد به صورت عادی در آمد و مسوولان هم در حال پایش روستا هستند و با اقدامات پیشگیرانه و توصیه های لازم امنیت روانی به روستا بازگشت.

رئیس ستاد مدیریت بحران مرودشت از اعزام نیروهای امدادی و کمک های جمعیت هلال احمر این شهرستان به شهرستان آباده طشک خبر داد و تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران مرودشت به محض اطلاع از وضعیت بحرانی و درخواست مسئولان شهرستان آباده طشک، اکیپی از جمعیت هلال احمر جهت همکاری به این شهرستان اعزام کردند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار